Corvinus
Corvinus

A siker szerepe és jelentése a vevő-beszállító kapcsolatban (The meaning and role of success in buyer-supplier relationship)

Bódi-Schubert, Anikó (2012) A siker szerepe és jelentése a vevő-beszállító kapcsolatban (The meaning and role of success in buyer-supplier relationship). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 43 (11). pp. 46-59. DOI 10.14267/VEZTUD.2012.11.04

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
349kB

Abstract

A cikk komplex kvalitatív kutatás eredményeit mutatja be, amelynek célja az volt, hogy feltárja a siker jelentését és szerepét a vevő-beszállító kapcsolatban, s ehhez kapcsolódóan elemezze a siker időbeli viselkedését és az üzleti kapcsolat fejlődésére gyakorolt hatását. A kutatás alapegységét a vevő és beszállító pozícióban levő vállalatok között kialakuló kapcsolatok jelentik, az empirikus vizsgálatok e diadikus kapcsolatok elemzésére összpontosítottak. A kutatás fogalmi kerete megkülönbözteti az üzleti és kapcsolati siker B2B kontextusban értelmezhető tartalmát, ez empirikus vizsgálatok során az utóbbira fókuszálva. A feltáró-fogalomalkotó kutatási célhoz illeszkedően a cikkben ismertetendő kutatási eredmények összehasonlító esettanulmány-feldolgozáson, illetve a megalapozott elmélet segítségével történő szisztematikus tartalomelemzésen nyugszanak. _______ This paper focuses on to introduce the results of an empirical research, which aims to create a conceptual framework on the meaning and role of success in buyer-supplier relationship’s operation and development. Related to this, a further research point is to analyze the time-dimension of success: how success changes and develops over time. The basic elements of this research are the relationships between supplier and buyer business partners, so the empirical study will focus on these dyads. At the theoretical grounding of the paper I highly focused on making a difference between business and relationship success. The introduced research definitely had an exploratory scope. That is why; two qualitative methodologies were applied: the grounded theory and the case study ones.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:vevő-beszállító kapcsolat, üzleti és kapcsolati siker, sikercélok, buyer-supplier relationship
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Logistics and Supply Chain Management
Subjects:Logistics, production management
DOI:10.14267/VEZTUD.2012.11.04
ID Code:1032
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:26 Nov 2012 15:59
Last Modified:12 Feb 2021 10:42

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics