Corvinus
Corvinus

Regressziós játékok

Pintér, Miklós (2007) Regressziós játékok. Szigma, 38 (3-4). pp. 131-148.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
608kB

Abstract

Egy kooperatív játék megoldása az egyes játékosok által együttesen elérhető eredmény bizonyos elvek szerinti elosztása a játékosok között. Egy regressziós modellben a rendelkezésre álló magyarázó változók által együttesen elérhető illeszkedés az az eredmény, amit szét szeretnénk osztani. Az egyes magyarázó változók játékelméleti módszerekkel való értékelése egyrészt hozzásegít az adott, modellezni kívánt probléma jobb megértéséhez, másrészt segít kiválasztani azoknak a változóknak a körét, amelyek az adott probléma modellezéséhez szükségesek. A cikk célja, hogy a kooperatív játékelméletben jól ismert Shapley-érték fogalmat használva értékeljük a regressziós modellek magyarázó változóit. Áttekintjük a Shapley-érték Hart és Mas-Colell-féle karakterizációját, és példákon mutatjuk be a javasolt eljárást. Konklúzió: a Shapley-érték használata regressziós modellek magyarázó változóinak értékelésére védhető, jól interpretálható módszer.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:játékelmélet, regressziós modellek, game theory
Subjects:Mathematics, Econometrics
Funders:OTKA T046194
ID Code:1149
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:13 Mar 2013 15:31
Last Modified:13 Mar 2013 15:31

Repository Staff Only: item control page