Fauszt, Márk Ede and Szalók, Zsófia Csilla (2025) Vendégélmény az orron át: A jövő turistáinak véleménye a szállodai illatokról. Turizmus Bulletin, 25 (2). pp. 33-42. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n2.4
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
331kB |
Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n2.4
Abstract
A tanulmány a szállodai illatszolgáltatás fontosságát és lehetőségeit vizsgálja a Z generáció utazási szokásain és preferenciáin keresztül. A kutatásból kiderül, hogy az orr miért fontos, a turisztikai élményben közreműködő érzékszervünk, és hogy a szállodaiparnak miért szükséges kiemelt figyelmet fordítania erre. A tanulmány első fele szekunder, szakirodalmon és statisztikákon alapuló, a második fele pedig primer vizsgálatból áll, amely során egy online kérdőív segítségével 186 válaszadó véleménye került összegyűjtésre. A tanulmány egy eddig kevesebb figyelmet kapott perspektíva előnyeit és lehetőségeit mutatja be, ami felhívja a szállodaiparban dolgozók figyelmét az egyik érzékszervünk hatékonyabb kihasználásában rejlő lehetőségekre. A 21. századi szállodák változó szerepe, a versenyképesség erősítése, valamint a vendégek igényeinek teljesebb körű kielégítése érdekében érdemes átgondolni az érzékszerv-alapú élményteremtés lehetőségének biztosítását.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | szállodai illatosítás, vendégélmény, komfortérzet, márkahűség, Z generáció |
| Subjects: | Commerce and tourism |
| DOI: | https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n2.4 |
| ID Code: | 11542 |
| Deposited By: | Alexa Horváth |
| Deposited On: | 11 Jul 2025 07:10 |
| Last Modified: | 11 Jul 2025 07:10 |
Repository Staff Only: item control page


Download Statistics
Download Statistics