Corvinus
Corvinus

Vendégélmény az orron át: A jövő turistáinak véleménye a szállodai illatokról

Fauszt, Márk Ede and Szalók, Zsófia Csilla (2025) Vendégélmény az orron át: A jövő turistáinak véleménye a szállodai illatokról. Turizmus Bulletin, 25 (2). pp. 33-42. DOI https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n2.4

[img] PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
331kB

Official URL: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n2.4


Abstract

A tanulmány a szállodai illatszolgáltatás fontosságát és lehetőségeit vizsgálja a Z generáció utazási szokásain és preferenciáin keresztül. A kutatásból kiderül, hogy az orr miért fontos, a turisztikai élményben közreműködő érzékszervünk, és hogy a szállodaiparnak miért szükséges kiemelt figyelmet fordítania erre. A tanulmány első fele szekunder, szakirodalmon és statisztikákon alapuló, a második fele pedig primer vizsgálatból áll, amely során egy online kérdőív segítségével 186 válaszadó véleménye került összegyűjtésre. A tanulmány egy eddig kevesebb figyelmet kapott perspektíva előnyeit és lehetőségeit mutatja be, ami felhívja a szállodaiparban dolgozók figyelmét az egyik érzékszervünk hatékonyabb kihasználásában rejlő lehetőségekre. A 21. századi szállodák változó szerepe, a versenyképesség erősítése, valamint a vendégek igényeinek teljesebb körű kielégítése érdekében érdemes átgondolni az érzékszerv-alapú élményteremtés lehetőségének biztosítását.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:szállodai illatosítás, vendégélmény, komfortérzet, márkahűség, Z generáció
Subjects:Commerce and tourism
DOI:https://doi.org/10.14267/TURBULL.2025v25n2.4
ID Code:11542
Deposited By: Alexa Horváth
Deposited On:11 Jul 2025 07:10
Last Modified:11 Jul 2025 07:10

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics