Corvinus
Corvinus

Úton egy fenntartható gazdasági paradigma felé – A komplexitás befogadása a hálózati elméleteken keresztül (Towards a sustainable economic paradigm – Acceptance of the complexity through network theories)

Köves, Alexandra and Mandják, Tibor (2014) Úton egy fenntartható gazdasági paradigma felé – A komplexitás befogadása a hálózati elméleteken keresztül (Towards a sustainable economic paradigm – Acceptance of the complexity through network theories). Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 45 (7-8). pp. 69-75. DOI 10.14267/VEZTUD.2014.07.06

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
128kB

Abstract

Mára elkerülhetetlennek tűnik a gondolati váltás a gazdaságtudományok területén annak érdekében, hogy közelebb kerüljünk a hármas (gazdasági, társadalmi, környezeti) válságot előidéző problémák megoldásaihoz. A szerzők cikkükben amellett érvelnek, hogy a komplexitás befogadása kezdeti törekvésként értelmezhető azon az úton, amely a mindennapokban érzékelhető társadalmi és ökológiai problémák megoldásához vezet. Már léteznek olyan gazdaság- és vállalatelméletek, amelyek kezdik megkérdőjelezni az eddigi főáramú koncepciókat, és készek arra, hogy elveiket, elméleteiket a működési környezet bonyolultságát elfogadva alakítsák ki, és így találjanak mindennapos megoldásokat a gazdasági működésben. Ilyen például – a cikkben szereplő – IMP (Industrial Marketing and Purchasing) csoport hálózatelmélete. A szerzők azt kívánják bemutatni, hogy az ilyen hálózatelméletek alkalmasak arra, hogy a vállalatközi szférán túl is befolyásolják azt, ahogyan a vállalatok döntéseiket meghozzák és kapcsolataikat kezelik. ______ Today, it seems inevitable change of thought in the field of economics in order to get closer to solutions of problems which induced the triple (economic, social, environmental) crisis. In their article, the authors argue that the reception of complexity can be interpreted as an initial effort on the path that leads to the solutions of the everyday perceived social and ecological problems. The authors aim to present that the IMP (Industrial Marketing and Purchasing) group network theory is able to influence beyond the sphere of inter-company, that companies take their decisions and their relationships are treated.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:fenntarthatóság, hálózat, IMP-csoport, társadalmi felelősségvállalás
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute for Environmental Science > Department of Environmental Economics and Technology
Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing Research and Consumer Behaviour
Subjects:Management, business policy, business strategy
DOI:10.14267/VEZTUD.2014.07.06
ID Code:1713
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:25 Sep 2014 14:51
Last Modified:25 Nov 2021 11:55

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics