Corvinus
Corvinus

A piaci információk szerepe a vezetői döntéshozatalban és a tudásteremtésben

Keszey, Tamara (2007) A piaci információk szerepe a vezetői döntéshozatalban és a tudásteremtésben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 38 (6). pp. 42-58. DOI 10.14267/VEZTUD.2007.06.04

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
289kB

Abstract

A szerző tanulmányában arra a kérdésre keresi a választ, milyen értéklánc mentén alakul át a piackutatásból származó információ marketingtudássá; mitől függ, hogy a kutatási tanulmány csak egy újabb „papírkupac”, vagy a vezetői döntéstámogatás hasznos eszköze lesz. Eredményei szerint a piackutatások akkor épülnek be hatékonyan a marketing információs rendszerbe, ha a marketingvezető bízik a piackutatóban, és jó minőségűnek tartja az elkészült piackutatást. A döntéshozók nagyobb valószínűséggel tanulnak azokból a piackutatásokból, amelyek egy konkrét kérdés, probléma megoldását segítik, mint az általánosabb, piacleíró tanulmányokból. A szerző többváltozós matematikai-statisztikai modell felállításával azonosítja azokat a változókat, amelyek leginkább magyarázzák piackutatások eltérő mértékű felhasználását. A modellt egy 2003-ban végzett, hazai nagyvállalatokat reprezentáló kérdőíves felmérés mintáján empirikusan teszteli.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:piackutatás, marketing, vezetői döntések
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing
Subjects:Information economy
Knowledge economy, innovation
Funders:Magyar Tudományos Akadémia Bolyai János Ösztöndíjprogram
DOI:10.14267/VEZTUD.2007.06.04
ID Code:1780
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:07 Jan 2015 14:49
Last Modified:13 Apr 2021 13:26

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics