Corvinus
Corvinus

Hogyan lesz a piackutatásból marketingtudás?

Keszey, Tamara (2007) Hogyan lesz a piackutatásból marketingtudás? Statisztikai Szemle, 85 (4). pp. 332-358.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
204kB

Abstract

A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, milyen értéklánc mentén alakul a piackutatásból származó információ marketingtudássá; mitől függ, hogy a kutatási tanulmány csak egy újabb „papírkupac”, vagy a vezetői döntéstámogatás hasznos eszköze lesz. A szerző modelljében azokat a tényezőket vizsgálja, amelyek leginkább magyarázzák a piackutatások eltérő mértékű felhasználását. Ezt követően empirikusan teszteli a hipotéziseket a legnagyobb árbevétellel rendelkező magyar vállalatok adatait tartalmazó mintán. Az eredmények szerint a piackutatások akkor épülnek be hatékonyan a marketinginformációs-rendszerbe, ha a marketingvezető bízik a piackutatóban, és jó minőségűnek tartja az elkészült piackutatást. A döntéshozók nagyobb valószínűséggel tanulnak azokból a piackutatásokból, amelyek egy konkrét kérdés, probléma megoldását segítik, mint az általános, piacleíró tanulmányokból.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:marketing, piac- és közvélemény-kutatás, skálázás.
Subjects:Marketing
Funders:Magyar Tudományos Akadémia Bolyai János Ösztöndíjprogram
ID Code:1782
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:07 Jan 2015 15:15
Last Modified:07 Jan 2015 15:16

Repository Staff Only: item control page