Corvinus
Corvinus

Halászkirályok hanghullámai - Az idősek vallási eseményekhez kapcsolódó élményeinek megértése

Mitev, Ariel Zoltán, Irimiás, Anna and Michalkó, Gábor (2015) Halászkirályok hanghullámai - Az idősek vallási eseményekhez kapcsolódó élményeinek megértése. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 46 (4). pp. 23-34. DOI 10.14267/VEZTUD.2015.04.03

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
257kB

Abstract

Számos olyan országban, ahol magasabb az életszínvonal, az időseket aktív turistaként ábrázolják, azonban belátható, hogy erre az életmódra nem mindenkinek és nem mindenhol van esélye. Ettől a lehetőségtől főként azok az idősek esnek el, akik szegénységben élnek vagy rossz az egészségi állapotuk. A vallási turizmus olyan lehetőség, amely ha nem is teljesen, de legalább részben választ adhat ezekre a problémákra és bevonhatja azokat az időseket is, akik elesettek vagy rosszabb anyagi helyzetben vannak. A szerzők fő kutatási kérdése, hogy mit jelent idősnek lenni a vallási eseményeken. Az elemzést a 2013-ban hólabdás mintavétellel, Magyarországon felvett, 345 fős adatbázis nyitott kérdései alapján végezték el. A megkérdezettek 21%-a legalább 60 éves, ugyanakkor számukra az is érdekes, ahogyan mások látják ezt a korcsoportot. Elsősorban azt szerették volna megérteni, hogy milyen idősnek lenni egy-egy jelentősebb vallási esemény alatt, ezért az öregséggel kapcsolatos állapotok kerültek a kutatás fókuszába. Az élménytöredékeket a Halászkirály legendájára fűzték fel, amely véleményük szerint jól mutatja be a magyar idősek legfontosabb problémáit. Természetesen nem kizárólag egyetlen mítosz az elfogadott, hiszen az idősek rendkívül heterogén csoportot alkotnak, és más-más szempontok lehetnek fontosak. Ugyanakkor egy olyan metaforát kerestek, amely jól mutatja be azokat a központi problémákat, amelyek kutatásukban az idősek nyilatkozataiból kristályosodtak ki.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:időskutatás, vallási turizmus, fogyasztói élmények
Divisions:Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing
Subjects:Commerce and tourism
Marketing
Projects:OTKA K 100953
DOI:10.14267/VEZTUD.2015.04.03
ID Code:1889
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:10 Apr 2015 13:23
Last Modified:25 Nov 2021 10:58

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics