Corvinus
Corvinus

A marketingeszközök és –tevékenységek részvényesi értékre gyakorolt hatása (The effect of marketing assets and activities on shareholder value)

Kovács, Kármen and Kuti, Mónika (2012) A marketingeszközök és –tevékenységek részvényesi értékre gyakorolt hatása (The effect of marketing assets and activities on shareholder value). Vezetéstudomány / Budapest Management Review, 43 (5). pp. 41-51.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
131Kb

Abstract

A vállalati marketing pénzügyi teljesítményre, különösen részvényesi értékre gyakorolt hatásának kimutatása mind fontosabbá válik a marketingráfordítások nagyságának növekedésével, valamint annak felismerésével, hogy a részvényesek számára vevői érték nélkül nem lehet hosszú távon értéket biztosítani, azonban kedvező piaci eredményekkel sem feltétlenül valósul meg a pénzügyi teljesítmény növekedése. A szerzők tanulmányukban a marketingeszközök és -tevékenységek részvényesi értékre gyakorolt hatását vizsgálják, rámutatnak arra, hogy milyen módon befolyásolhatják a részvényeseket megillető szabad pénzáramot, a tulajdonosi megtérülést, a stratégiai tervezési időhorizontot és a végértéket. A marketing néhány lehetséges negatív hatását is kiemelik. Ezt követően felvázolják a marketingjellegű beruházások reálopciós karakterisztikáit, valamint játékelméleti összefüggéseit dinamikusan változó környezetben. ________ Proving the effect of corporate marketing on financial performance, especially on shareholder value, becomes more and more important as marketing expenditures increase. Furthermore by the recognition that for shareholders without customer value it is not possible to provide value in the long run, however, neither good market results can assure the growth of financial performance. In this paper the authors examine the effect of marketing assets and activities on shareholder value, they point out how these can influence free cash flow to equity, shareholder return, strategic planning time period and terminal value. They emphasize also some possible negative effects of marketing. The authors outline the real optional characteristics of marketing investments and their game theoretical relations in dynamic environment.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:marketing-pénzügy interfész, marketingeszközök, részvényesi érték, reálopciók
Subjects:Marketing
Finance
ID Code:2108
Deposited By: Z. S.
Deposited On:22 Oct 2015 15:04
Last Modified:22 Oct 2015 15:04

Repository Staff Only: item control page