Prónay, Szabolcs (2016) Új megoldások a fogyasztói magatartás tendenciáinak vizsgálatára. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 47 (4). pp. 30-34. DOI 10.14267/VEZTUD.2016.04.06
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
623kB |
Abstract
Törőcsik Mária "A fogyasztói magatartás új tendenciái" című munkájában egy átfogó betekintést ad a posztmodern fogyasztói társadalomba. E világban a dinamikusan változó környezethez alkalmazkodni igyekvő, vágyai és félelmei által vezérelt fogyasztó képe rajzolódik ki, akit folyamatos megfelelni és megmutatni akarás, valamint a József Attila-i „elvegyültem és kiváltam” érzés jellemez. A szerző jelen tanulmányában további szempontokkal kívánja kiegészíteni a Törőcsik Mária megállapításait, így közelebb jutva az általa feltett kérdések megválaszolásához. E célból a fogyasztói magatartás nemzetközi szakirodalmi trendjeit veti össze Törőcsik megállapításaival, illetve egy új fogyasztói trendkutatási eszköz, a Google Trends alkalmazását mutatja be. Teszi ezt azzal a szándékkal, hogy Törőcsik gondolatait alátámassza, illetve kiegészítse az általa meghatározott célrendszerhez igazodóan, miszerint: "Tegyünk most kísérletet arra, hogy a marketinggondolkodás jellemzőit, a kutatók publikációs tevékenységének sűrűsödési pontjait, a gyakorlat megoldásra váró kérdéseit és reakcióit vegyük sorra."
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | fogyasztói magatartás, trendkutatás, marketingkutatási-módszertan |
| Subjects: | Marketing |
| DOI: | 10.14267/VEZTUD.2016.04.06 |
| ID Code: | 2332 |
| Deposited By: | Ádám Hoffmann |
| Deposited On: | 31 May 2016 13:43 |
| Last Modified: | 25 Nov 2021 09:55 |
Repository Staff Only: item control page


Download Statistics
Download Statistics