Corvinus
Corvinus

Új megoldások a fogyasztói magatartás tendenciáinak vizsgálatára

Prónay, Szabolcs (2016) Új megoldások a fogyasztói magatartás tendenciáinak vizsgálatára. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 47 (4). pp. 30-34.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
623kB

Abstract

Törőcsik Mária "A fogyasztói magatartás új tendenciái" című munkájában egy átfogó betekintést ad a posztmodern fogyasztói társadalomba. E világban a dinamikusan változó környezethez alkalmazkodni igyekvő, vágyai és félelmei által vezérelt fogyasztó képe rajzolódik ki, akit folyamatos megfelelni és megmutatni akarás, valamint a József Attila-i „elvegyültem és kiváltam” érzés jellemez. A szerző jelen tanulmányában további szempontokkal kívánja kiegészíteni a Törőcsik Mária megállapításait, így közelebb jutva az általa feltett kérdések megválaszolásához. E célból a fogyasztói magatartás nemzetközi szakirodalmi trendjeit veti össze Törőcsik megállapításaival, illetve egy új fogyasztói trendkutatási eszköz, a Google Trends alkalmazását mutatja be. Teszi ezt azzal a szándékkal, hogy Törőcsik gondolatait alátámassza, illetve kiegészítse az általa meghatározott célrendszerhez igazodóan, miszerint: "Tegyünk most kísérletet arra, hogy a marketinggondolkodás jellemzőit, a kutatók publikációs tevékenységének sűrűsödési pontjait, a gyakorlat megoldásra váró kérdéseit és reakcióit vegyük sorra."

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:fogyasztói magatartás, trendkutatás, marketingkutatási-módszertan
Subjects:Marketing
ID Code:2332
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:31 May 2016 13:43
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page