Corvinus
Corvinus

A business marketing identitása - elméleti, kutatási trendek, az innovációvezérelt modell

Piskóti, István (2016) A business marketing identitása - elméleti, kutatási trendek, az innovációvezérelt modell. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 47 (4). pp. 35-44.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
604kB

Abstract

A business marketing mint a marketingtudomány jellegzetes alkalmazási területe határozott szakmai, elméleti fejlődési utat járt be az elmúlt évtizedekben. Jelen tanulmány – a tudományos identitás jegyeit keresve – felvillantja az industrial, a business marketing történetének fő állomásait, diszciplináris alapjait, a meghatározó elméleti megközelítéseket és az aktuális kutatási kérdéseket, trendeket. A tanulmány második része, az egyik meghatározó kutatási kérdést, az innovációorientáltságot vizsgálja. Az elméleti modellek és a szerző többéves, saját kutatási programjának eredményei megerősítik, hogy a business piacokon is az – összehangolt, innovációportfólióra épülő – "innovációs versenyelőnyök" határozzák meg a vállalkozások sikerét, melyet hatékony marketingképességek és -tevékenységek kell, hogy támogassanak.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:business marketing, innovációportfólió, marketingképességek
Subjects:Marketing
ID Code:2333
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:31 May 2016 13:51
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page