Corvinus
Corvinus

A fogyasztói márkaérték, mint másodrendű látens változó okozati becslése

Szőcs, Attila and Berács, József (2015) A fogyasztói márkaérték, mint másodrendű látens változó okozati becslése. Szigma, 44 (1-2). pp. 99-125.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
656kB

Official URL: http://www.szigma.ktk.pte.hu


Abstract

Cikkünk a fogyasztói márkaérték meghatározása során az okozati illetve reflektív mérési modellek problematikájából indul ki. Véleményünk szerint a márkaérték meghatározására használt strukturális egyenlet modellek becslésének csak akkor van létjogosultsága, ha ezek a modellek megfelelő specifikációra épülnek. A fogyasztói márkaérték modelleket ez idáig anélkül építették és becsülték, hogy érveltek volna a választott (reflektív specifikáció) mellett. Arra a megállapításra jutottunk, hogy a fogyasztói márkaértéket okozati modellben célszerű mérni, mivel az okozati modell tekinthető elméletileg megalapozottnak. Az elméletileg megalapozott, okozati specifikációnak köszönhetően azt is sikerült bizonyítanunk, hogy a fogyasztói márkaérték üzleti életben használt sokdimenziós fogalma egy alapvetően sokkal egyszerűbb struktúrában becsülhető, mint ahogyan az irodalom egy jelentős áramlata azt sugallja. Az elméleti tisztánlátás mellett a márkaérték két dimenziója, az érzelmen alapuló bizalom, valamint a racionális gondolkodást tükröző előny, összhangban áll a közgazdaságtan magatartási elméleteivel is.

Item Type:Article
Subjects:Marketing
Mathematics, Econometrics
ID Code:2386
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:28 Jun 2016 14:41
Last Modified:28 Jun 2016 14:41

Repository Staff Only: item control page