Corvinus
Corvinus

Neuromarketing, a marketingkutatás új iránya

Varga, Ákos (2016) Neuromarketing, a marketingkutatás új iránya. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 47 (9). pp. 55-63.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
598kB

Abstract

Jelen tanulmány bemutatja a marketingkutatás kibontakozóban lévő egyik új irányának, a neuromarketingnek a hátterét, elméleti összefüggéseit és etikai vonatkozásait, valamint a neuromarketing-kutatások során alkalmazott eszközökkel összefüggő paradigmákat és ezek alkalmazhatóságát, elsősorban az fMRI- kutatásokra koncentrálva. A különböző diagnosztikai eszközök, eljárások alkalmazásai más és más megközelítéseket igényelnek, amelyek alapvetően behatárolják a kutatási design kialakításának lépéseit. Az eredmények eltérő információkat szolgáltatnak a neuromarketing-kutatások során az alanyok közvetlen inger-válasz reakcióiról, így a levonható következtetések, illetve ezek összevetése mélyebb megértéshez vezethet többek között a fogyasztási szokások, illetve a különböző döntési helyzetekben adott válaszok mögött húzódó motivációkról.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:neuromarketing, marketingkutatás, kutatási design, diagnosztikai eljárások
Subjects:Marketing
ID Code:2469
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:22 Sep 2016 14:45
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page