Hortoványi, Lilla and Balaton, Károly (2016) A versenyképesség és az innováció vállalati szintű vizsgálata. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 47 (12). pp. 38-45. DOI 10.14267/VEZTUD.2016.12.04
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
420kB |
Abstract
A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ: hogyan válhat egy szervezet piacvezetővé, és hogyan tarthatja meg pozícióját hosszú távon? A kérdésre huszonöt különböző szektorban tevékenykedő piacvezető vállalat átfogó, több szintű kvalitatív módszertani vizsgálatával kapunk választ. A kutatás során több, mint száz, félig strukturált egyéni interjú, dokumentumelemzések és megfigyelések elemzése valósult meg QSR NVivo elemző szoftverrel. A tanulmány rávilágít arra, hogy a versenyképesség dinamikusan változó, idővel erodálódik, így megteremtése, illetve megújítása tudatos vezetői feladat. A kutatás fontos eredménye, hogy a menedzsereknek tudomásul kell venniük, hogy mind a termelékenységbe, mind az innovációba be kell fektetniük, amennyiben hosszú távon fenn akarják tartani iparági vezető pozíciójukat.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | versenyképesség, kompetitív előny, komparatív előny, versenyelőny, termelékenység, innováció |
| Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Management > Department of Management and Organization Faculty of Business Administration > Institute of Management > Department of Strategic Management |
| Subjects: | Knowledge economy, innovation Management, business policy, business strategy |
| Funders: | Magyar Tudományos Akadémia Bolyai János tudományos ösztöndíj programja |
| DOI: | 10.14267/VEZTUD.2016.12.04 |
| ID Code: | 2577 |
| Deposited By: | Ádám Hoffmann |
| Deposited On: | 21 Dec 2016 14:45 |
| Last Modified: | 22 Nov 2021 09:24 |
Repository Staff Only: item control page


Download Statistics
Download Statistics