Prónay, Szabolcs, Keszey, Tamara  ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2535-9581 and Buzás, Norbert
  
(2017)
Jó szabadalomnak nem kell cégér?! – A marketingorientáció jelentőségének összevetése az európai és japán technológiatranszfer-irodáknál.
    Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48
       (1).
    
     pp. 70-80.
     DOI 10.14267/VEZTUD.2017.01.07
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2535-9581 and Buzás, Norbert
  
(2017)
Jó szabadalomnak nem kell cégér?! – A marketingorientáció jelentőségének összevetése az európai és japán technológiatranszfer-irodáknál.
    Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48
       (1).
    
     pp. 70-80.
     DOI 10.14267/VEZTUD.2017.01.07
  
  
| 
 | PDF
 - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader 515kB | 
Abstract
Napjainkra az egyetemek számára egyre nagyobb jelentőségű a harmadik misszió, melynek egyik alapeleme a keletkező kutatási eredmények hasznosítása, amire hazai és nemzetközi szinten is specializált szervezeti egységek, technológia-, illetve tudástranszfer-irodák (TTI) létesültek az egyetemek szervezeti egységeként, vagy azokkal szerződéses viszonyban állva. Ezek a TTI-k azonban koránt sincsenek könnyű helyzetben, mivel több stakeholder (egyetemi vezetés, kutatók, ipari partnerek) igényeinek is meg kell felelniük, így egyszerre kell tudományos és üzleties identitást is kialakítaniuk. Kutatásuk során a szerzők azt vizsgálták, hogy mitől függ, hogy a TTI stakeholderei hogyan ítélik meg a TTI sikerességét. 19 ország 181 TTI stakeholderét kérték arra, hogy értékeljék a velük kapcsolatban álló TTI tevékenységét a szabadalmiportfólió-menedzsment (1), a szervezeti beágyazottság (2), az üzleties identitás (3) és a társadalmi értékteremtés (4) faktorok mentén. Ezeket az értékeléseket vetették össze a TTI sikerességének megítélésével, ezáltal meghatározva e négy faktor jelentőségét. Az eredmények alapján a TTI-k sikerességének megítélése az üzleti és társadalmi szempontok érvényesülésétől függ, míg a szabadalmiportfólió-kezelésnek csak marginális a hatása. Azokat a TTI-ket tartják sikeresebbnek, melyek intézményileg és társadalmilag egyaránt jól beágyazottak, és a tudományos identitás mellett üzleties identitás építésére is törekszenek. Érdekes eredmény, hogy az üzleties identitás különösen Japánban jelent versenyelőnyt, míg az európai TTI-k sikerességét leginkább a szigorú szabadalmiportfólió-kezelés vetheti vissza.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | egyetemi-ipari együttműködés, technológiatranszfer, Science-to-Business (S2B) marketing | 
| Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Marketing | 
| Subjects: | Knowledge economy, innovation Marketing | 
| DOI: | 10.14267/VEZTUD.2017.01.07 | 
| ID Code: | 2640 | 
| Deposited By: | Ádám Hoffmann | 
| Deposited On: | 31 Jan 2017 08:25 | 
| Last Modified: | 22 Nov 2021 09:05 | 
Repository Staff Only: item control page



 Download Statistics
 Download Statistics Download Statistics
 Download Statistics