Corvinus
Corvinus

Az elektronikusszolgáltatás-minőség értékelése a pénzügyi szolgáltatások online vásárlása esetében

Kemény, Ildikó (2017) Az elektronikusszolgáltatás-minőség értékelése a pénzügyi szolgáltatások online vásárlása esetében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (2). pp. 15-29. DOI 10.14267/VEZTUD.2017.02.02

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
536kB

Abstract

Az elektronikus kiskereskedelem fejlődése az elmúlt években töretlen, és ennek köszönhetően számos izgalmas kutatási terület jelenik meg évről évre. Ebben a folyamatosan változó környezetben a vásárlási döntési folyamat, valamint a vásárlás utáni interakciók megértése nem egyszerű feladat. Jelen tanulmány célja kettős. A szerző először megvizsgálja az e-kereskedelemhez köthető elektronikusszolgáltatás-minőség értelmezését a pénzügyi szolgáltatások esetében, majd egy primer kutatás során bemutatja a minőségészlelés, az elégedettség és annak következményeinek alakulását és összefüggéseit három, konkrét, online pénzügyi vásárlás esetében, úgymint az e-bankolás, az online tőzsdézés, illetve a biztosítások online kötése. A kutatás végén a minőségészlelés alapján négy vásárlói szegmenst azonosít, és viselkedésüket górcső alá veszi, mely eredmények a vállalati stratégiaalkotás folyamatában nyújthatnak segítséget. A probléma részletes megismerése érdekében elsőként a szakirodalomban megjelenő elméleteket járja körbe, melyet primer kutatási eredményeivel is kiegészít, hogy ezzel is részletesebben megismerhető legyen a hazai kép.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:pénzügyi szolgáltatások, e-kiskereskedelem, elektronikusszolgáltatás-minőség, PLS-SEM
Subjects:Finance
Service management
Projects:OTKA K 109792
DOI:10.14267/VEZTUD.2017.02.02
ID Code:2709
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:10 Mar 2017 09:25
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page