Corvinus
Corvinus

CRM-stratégiák a bank- és biztosítási szektorban

Agárdi, Irma and Gyulavári, Tamás (2017) CRM-stratégiák a bank- és biztosítási szektorban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 48 (2). pp. 40-52. DOI 10.14267/VEZTUD.2017.02.04

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
644kB

Abstract

A CRM viszonylag rövid, két évtizedes múltja ellenére jelentős szerepet játszik a vállalatok piaci folyamataiban. A beszállítók, tanácsadók komplex szolgáltatáscsomagjai – számos fejlődési ciklus után – ma már az üzleti és informatikai területeket megfelelő egyensúllyal kezelik. A felhasználói oldalon azonban a sikeres implementálás még manapság is számos akadályba ütközik. A CRM adaptálása a vállalatok összetett eszközrendszerébe és szerteágazó folyamataiba nem mindig egyszerű, és az ezekre a kihívásokra adott válaszok vállalatonként is eltérhetnek. Jelen tanulmány célja, hogy a bank- és biztosítási szektorra vonatkozóan megvizsgálja és bemutassa azokat a kihívásokat, amelyeknek meg kell felelniük a vállalatoknak a sikeres CRM működtetése érdekében. A kutatás 7 pénzügyi vállalat (bank, biztosító) CRM-felelőseivel készült, szakértői interjúra épül. A kutatás során számos olyan faktort találtak a szerzők, amelyek sikeressé teszik a vállalatok CRM-tevékenységét. Ilyen sikertényezőnek tekinthető a megfelelő ügyfélstratégia kialakítása, a CRM-szemlélet erősítése a vállalati kultúrában, a folyamatok integrálása, a teljesítménymérés és az elemzésekből származó tanulságok beépítése a döntési és operatív folyamatokba.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:CRM, szolgáltatásmarketing, pénzügyi szektor
Subjects:Marketing
Finance
Service management
DOI:10.14267/VEZTUD.2017.02.04
ID Code:2712
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:14 Mar 2017 16:20
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page