Hortoványi, Lilla (2010) Vállalkozó vezetés Magyarországon. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 41 (4). pp. 21-31. DOI 10.14267/VEZTUD.2010.04.03
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
155kB |
Abstract
A vállalatok által követett stratégiákra mint a múltbeli magatartásmintákban megfigyelhető szabályszerűségekre tekintünk. Annak ellenére, hogy ezek a magatartásminták igen változatosak, mégis a vállalati cselekvések konzisztens láncolata alapján, megfelelően alkalmazott taxonómiaképzéssel, néhány jól beazonosítható alapstratégiába sorolhatók be (lásd bővebben Miles – Snow, 1978; Antal-Mokos – Kovács, 1998; Hortoványi – Szabó 2006). Az empirikus vizsgálatokkal alátámasztott taxonómiák nemcsak feltárják az alapstratégiákat, de meg is magyarázzák a vezetési és szervezési folyamatok különbözőségeit (Ucbasaran és szerzőtársai, 2001). A vállalkozói vezetés is egy ilyen magatartásminta (latens stratégia), melynek azonosítása és alaposabb megvilágítása a cikk legfontosabb célja. Arra a kérdésre keresi a választ, hogy a hazai kis- és középvállalatok vezetői milyen empirikus tapasztalatokkal szolgálnak a vállalkozó típusú vezetés jelenségének megértéséhez? A fentiek alapján a magyarországi vállalatvezetők vállalkozói tevékenységének empirikus vizsgálata az irodalomban beazonosított „réseket” tölti be nagymintás, kérdőíves felmérés segítségével, új kontextusban, feltörekvő piacon.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | vállalkozó vezetés, innováció, kockázatvállalás |
Subjects: | Knowledge economy, innovation Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2010.04.03 |
ID Code: | 2781 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 31 Mar 2017 17:05 |
Last Modified: | 18 Mar 2021 06:39 |
Repository Staff Only: item control page