Corvinus
Corvinus

Üzleti modellek a piaci változások tükrében

Könczöl, Erzsébet (2010) Üzleti modellek a piaci változások tükrében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 41 (7-8). pp. 25-32. DOI 10.14267/VEZTUD.2010.07.03

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
187kB

Abstract

Az üzleti modell gyakran használt fogalma az üzleti életnek és a szakmai írásoknak, a kifejezés mögött azonban igen sokféle értelmezés rejlik. A cikkben a szerző röviden összegzi az üzleti modell fogalmát, főbb tényezőit és a vállalati stratégiához való viszonyát. A fő kérdés pedig, melyet az írásban vizsgál, a következő: a piaci környezet utóbbi időben végbement drámai változásai, a hatékony piacokról vallott korábbi feltételezések megváltozása és a nem piaci koordinációs eszközök arányának növekedése megjelenik-e a vállalatok üzleti modelljeinek változásában? Áttekinti azokat a módszereket, amelyekkel a vállalatok a piaci változásokra üzleti modelljeik egyes területein reagálnak. Végezetül külön figyelmet fordít arra a kérdésre, hogy felfedezhetők-e iparági sajátosságok az üzleti modellek változtatása során.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:üzleti modellek, nem piaci koordinációs eszközök, iparági sajátosságok
Subjects:Management, business policy, business strategy
DOI:10.14267/VEZTUD.2010.07.03
ID Code:2807
Deposited By: Z. S.
Deposited On:18 Apr 2017 13:21
Last Modified:28 Apr 2021 09:06

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics