Corvinus
Corvinus

A marketing-költségvetés meghatározásának módszereiről

Kovács, Kármen (2009) A marketing-költségvetés meghatározásának módszereiről. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (5). pp. 32-40. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.05.03

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
172kB

Abstract

A piaci verseny erősödésével a vállalatok által marketingtevékenységekre fordított összegek nagysága jelentősen emelkedik, hatékonyságuk azonban csökken. Ennek következtében a marketing-költségvetés meghatározása kritikus döntés a vállalati működésben. A szerző tanulmányában elsőként általánosságban ír a marketing-költségvetésről, kiemelve a marketingberuházások növekedésének, illetve azok csökkenő megtérülésének paradox helyzetét, majd pedig áttekinti a marketing-költségvetés készítésének folyamatát – a szervezeti szintek döntéshozatali szerepe szempontjából – és a marketingbüdzsé meghatározásának módszereit, amelyeknek jellemzőit egy saját összeállítású táblázatban is összegzi. Végül, szűk hazai vállalati körben végzett empirikus vizsgálata eredményeit ismerteti: a vállalatok többségükben nem kifinomult, hanem szubjektív technikákat alkalmaznak a büdzsé nagyságának meghatározására, a marketingberuházások várható és tényleges megtérülésére vonatkozólag végeznek kalkulációkat, továbbá fontos üzleti titokként kezelik a marketingre fordított összegek nagyságát, valamint azok várható és tényleges megtérülését.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:marketing-költségvetés, marketing-beruházás, hatékonyság, megtérülés
Subjects:Marketing
DOI:10.14267/VEZTUD.2009.05.03
ID Code:2938
Deposited By: Z. S.
Deposited On:29 Jun 2017 18:49
Last Modified:29 Mar 2021 07:38

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics