Demeter, Krisztina (2009) Szolgáltatások versenyképességének elemzése vállalati példák alapján. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (3). pp. 29-37.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
113kB |
Abstract
A szolgáltatások ma már a magyar gazdaság jövedelmének kétharmadát állítják elő. Ezért e szektor versenyképességi jellemzőinek megismerése és fejlődési tendenciáinak feltárása elengedhetetlen feladat a versenyképességet kutatók számára. E cikk első része (Demeter, 2009, Vezetéstudomány, 2. sz.) kérdőívek felhasználásával vizsgálta a szolgáltató vállalatok működését, összehasonlítva őket a termelő szektor vállalataival is. Ez a második rész öt nagy szolgáltató vállalatnál készített interjú segítségével elemzi a cégek működési jellemzőit, és ezek ismeretében próbál következtetéseket levonni a teljes szolgáltatási ágazatra. Az eredmények azt sugallják, hogy a valódi verseny a szolgáltató szektorban is megkezdődött, ami várhatóan a szolgáltatási színvonal növekedéséhez vezet a nem túl távoli jövőben.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szolgáltatások, versenyképesség, nyereséglánc |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
Funders: | Versenyképesség Kutató Központ |
ID Code: | 2943 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 30 Jun 2017 14:54 |
Last Modified: | 21 Dec 2018 15:18 |
Repository Staff Only: item control page