Gyökér, Irén and Krajcsák, Zoltán (2009) Az alkalmazotti elégedettséget és elkötelezettséget befolyásoló tényezők vizsgálata. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (ksz). pp. 56-61. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.09
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
87kB |
Abstract
Napjainkban a vállalatok környezetében tapasztalható egyre dinamikusabban változó üzleti kihívások hatékony szervezeti megoldásokat kívánnak. A vezetés akkor képes a teljesítmény fokozására, ha emberi erőforrásait képes megfelelően menedzselni és növelni alkalmazottaik motivációját a szervezeti célok elérése érdekében. A belső hajtóerő kulcsa az elkötelezettség, ennek kialakítása, és az ezt megalapozó munkatársi elégedettség növelése az elmúlt években az elméleti szakemberek és a gyakorló menedzserek figyelmének középpontjába került. A szerzők cikkükben feldolgozzák a legfontosabb elégedettségi és elkötelezettségi modelleket, elemzik az elkötelezettség és más szervezeti jellemzők kapcsolatát. Bemutatják az ismert attitűdelméleteket, amelyek megismerésével könnyebben befolyásolható az egyén beállítottsága, ezáltal az elégedettséget és elkötelezettséget meghatározó gondolkodásmód is. Megfogalmazzák a további lehetséges kutatási irányokat, amelyeket a jövőben primer kutatások segítségével vizsgálni kívánnak. A jelenlegi gazdasági válság ellenére a szervezeteknek nem céljuk az, hogy kisebb befektetéseket és kevesebb energiát fordítsanak a humán erőforrások fejlesztésébe. Felismerve a tényt, hogy a munkaerő-költségek folyamatosan nőnek és az alkalmazottak elkötelezettsége idővel, különböző tényezők hatására, törvényszerűen csökken, a menedzseri rétegnek folyamatos erőfeszítéseket kell tennie annak érdekében, hogy megkülönböztető erejének és versenyképességének forrása a humán tőke értékteremtő képességével érvényesülhessen az üzleti eredményekben.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | alkalmazotti elégedettség, attitűdelméletek, elkötelezettség |
Subjects: | Human resource management Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.09 |
ID Code: | 3014 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 01 Aug 2017 17:37 |
Last Modified: | 22 Mar 2021 08:20 |
Repository Staff Only: item control page