Topár, József (2009) A TQM vezetési filozófia és a minőségorientált vezetési rendszerek. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (ksz). pp. 85-90. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.14
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
127kB |
Abstract
A termelő- és szolgáltatószektorokban ma már természetes követelmény a minőségmenedzsment-rendszerek alkalmazása. A formalizált rendszerek mellett mind nagyobb szerepet kapnak a minőségorientált vezetési rendszerek. A szakmai közvéleményben is vita folyik arról, hogy e rendszereket különálló, egymástól független vagy azonos alapokon nyugvó rendszereknek tekintjük. Másrészt lényegét tekintve vezetési rendszereknek, filozófiáknak értelmezzük őket vagy különböző módszerek összességeként. A szerző cikkében a minőségmenedzsment- rendszerek jövőjével kapcsolatos trendek összefoglalása, a TQM, a Hat Szigma, valamint a lean management alapjainak áttekintése és összehasonlítása alapján megállapítja, hogy e rendszerek a vezetési rendszer szerves részét képezik, alkalmazásuk együtt jár az alkalmazó szervezet szervezeti kultúrájának megváltoztatásával. Az áttekintett vezetési rendszerek mindegyike a különböző menedzsmentdiszciplínák szinergikus alkalmazását igényli. Hatékony működésük feltételezi a különböző módszerek szisztematikus alkalmazását, de pusztán a módszerek alkalmazása nem tekinthető vezetési rendszernek.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | minőségmenedzsment, Total Quality Management (TQM), Hat Szigma, Six Sigma, lean management |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.14 |
ID Code: | 3019 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 01 Aug 2017 17:36 |
Last Modified: | 22 Mar 2021 08:48 |
Repository Staff Only: item control page