Szabó, Gábor Csaba and Nagy, Jenő Bence (2009) Új irányok, lehetőségek és módszerek a minőségmenedzsmentben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 40 (ksz). pp. 98-104. DOI 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.16
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
329kB |
Abstract
A jelenlegi válságból kivezető egyik lehetséges, hosszú távú, jelentős sikeresélyű kibontakozás – mint erre az elmúlt fél évszázadban sokan felhívták a figyelmet – a minőség. Ehhez azonban átgondolt stratégiákra, modellekre és módszerekre is szükség van. Meggyőződésünk, hogy egy minőségtudatos menedzsmentrendszer és működés végső állapota – a „minőség megbízhatósága” – egy szabályozott termék/szolgáltatás, folyamat vagy rendszer. Azaz a szabályozott működésnek három szintje, „generációja” van: az első generáció (a „múlt”) a szabályozott termék vagy szolgáltatás, a második (a „jelen”) a szabályozott folyamat, míg a harmadik generáció (bár ez még csak a „jövő”) a szabályozott rendszer. Az ilyen minőségtudatos rendszerek működtetésének központi terepe a folyamatos javítás-fejlesztés, amely dinamikus alkalmazás esetén képes elérni a megbízható minőség e cikkben vázolt valamelyik generációjának szintjét.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | minőségszabályozás, minőségmenedzsment, Total Quality Management |
Subjects: | Economic development Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2009.ksz.16 |
ID Code: | 3021 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 01 Aug 2017 17:36 |
Last Modified: | 22 Mar 2021 08:56 |
Repository Staff Only: item control page