Corvinus
Corvinus

Gamifikált közösségi megoldás használata a kedvezőbb munkahelyi légkör kialakítása érdekében

Barna, Balázs and Fodor, Szabina (2018) Gamifikált közösségi megoldás használata a kedvezőbb munkahelyi légkör kialakítása érdekében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (3). pp. 2-10. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.03.01

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
688kB

Abstract

Az utóbbi évtizedben egyre jelentősebb figyelmet kapnak a munkavállalók cég iránti elköteleződésével, annak lehetséges növelésével kapcsolatos vizsgálatok, melynek egyik forrása lehet a megfelelő munkahelyi légkör kialakítása. Ebben a kutatásban a szerzők arra keresték a választ, hogy egy gamifikációs elvek mentén felépített online szolgáltatás mennyire alkalmas a vállalaton belüli szociális környezet javítására. A kutatásban egy olyan eszköz felhasználói bázisát, valamint az eszköz rájuk gyakorolt hatását vizsgálták, amely gamifikációs elemek segítségével sportos és játékos eseménysorozatok egyszerű lebonyolítását teszi lehetővé. Munkájukban elemezték a munkahelyi légkör változását, a munkatársak közötti kapcsolati háló kiterjedésének és minőségének alakulását, valamint a sportolási szokások módosulását. Eredményeik azt mutatják, hogy a gamifikált online szolgáltatás használatakor a felhasználók jobb munkahelyi légkörről számoltak be, számos új embert ismertek meg, és az alkalmazás motiválta őket a testedzés életvitelbe iktatására.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:gamifikáció, munkahelyi légkör, alkalmazotti jóllét, kapcsolati háló, online eszköz
Subjects:Knowledge economy, innovation
Computer science
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.03.01
ID Code:3369
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:13 Mar 2018 15:46
Last Modified:21 Dec 2018 15:18

Repository Staff Only: item control page