Horváth, Dóra, Móricz, Péter and Szabó, Zsolt Roland (2018) Üzletimodell-innováció. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (6). pp. 2-12. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.06.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
605kB |
Abstract
Az üzleti modellezés a vezetéstudományok dinamikusan fejlődő új területe. Ezen belül az üzletimodell-innováció a versenyelőny fenntartásának, a vállalat stratégiai megújulásának új, és a dinamikus környezeti feltételekhez igazodó, agilis eszköze. A szerzők elméleti összefoglaló cikkükben (1) időbeli fejlődés szerint áttekintik az üzletimodell-innováció fogalmát, kapcsolatát az üzleti modellezéssel és a dinamikus képességekkel. (2) Megvizsgálják hajtóerőit – különös tekintettel a digitalizációra –, és azonosítják gátló tényezőit. (3) Bemutatják az üzletimodell-innováció kimagasló teljesítményt eredményező hatását. (4) Áttekintik a szakirodalomnak az üzletimodell-innováció megvalósításával kapcsolatos következtetéseit.(5) További kutatási irányokat azonosítanak a terület fejlesztése érdekében.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | üzleti modell, dinamikus képesség, megújulás, innováció, digitalizáció |
| Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Management > Department of Management Control Faculty of Business Administration > Institute of Management > Department of Strategic Management Faculty of Business Administration > Institute of Marketing and Media > Department of Media, Marketingcommunications and Telecommunications |
| Subjects: | Knowledge economy, innovation |
| DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.06.01 |
| ID Code: | 3598 |
| Deposited By: | Ádám Hoffmann |
| Deposited On: | 28 Jun 2018 13:46 |
| Last Modified: | 15 Nov 2021 09:39 |
Repository Staff Only: item control page


Download Statistics
Download Statistics