Corvinus
Corvinus

Közeledés vagy távolodás? Továbbképzési trendek a magyar közigazgatásban és az amerikai szövetségi közszolgálatban

Belényesi, Emese and Dobos, Ágota (2015) Közeledés vagy távolodás? Továbbképzési trendek a magyar közigazgatásban és az amerikai szövetségi közszolgálatban. Új Magyar Közigazgatás, 8 (2). pp. 32-44.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
716kB

Official URL: http://kozszov.org.hu


Abstract

Egy közigazgatás reformjának mindig kritikus eleme a változások képzéssel való támogatása a személyi állomány körében. A magyar közszolgálati továbbképzés új rendszere, bevezetése óta, sokat fejlődött és a közigazgatás átalakításának egyik markáns elemévé vált. A tanulmány fókuszában a magyar közigazgatás továbbképzési kerete és gyakorlata áll, azonban nem önmagában, hanem – mind földrajzilag, mind közigazgatási/közszolgálati rendszerében és képzési hagyományaiban – jelentősen eltérő ország, az USA szövetségi továbbképzési gyakorlatával való összevetés tükrében. A kutatás kérdése az, hogy a nyilvánvaló történelmi-társadalmi és kulturális különbségek ellenére, a megújuló magyar közszolgálati továbbképzési gyakorlatban végbemenő, sok esetben paradigmaértékű változások a szervezeti és egyéni igények összehangolását középpontba állító, gyakorlat-centrikus amerikai képzési stratégia felé való elmozdulást erősítik, vagy éppen gyengítik. --- Training the personnel has always been a critical aspect of all public administration reforms. Since its introduction the new professional development training system of the Hungarian civil service has made a considerable progress, and it has become a mainstream element of the restructuring process in Hungarian public administration. The study focuses on the framework and the practice of professional development further training in Hungarian public administration in the light of its comparison with the leadership development training practice of federal civil service personnel in the U.S.A., a country so much different both geographically, and in terms of its public administration/civil service system as well as training traditions. The research seeks answer to the question whether the changes taking place in the renewing Hungarian civil service professional development training practice – often affecting even traditional paradigms –, strengthen a shift to the practice-oriented American training strategy putting the coordination of organizational and individual needs in the centre, or they rather weaken the approach.

Item Type:Article
Subjects:Public administration
ID Code:3610
Deposited By: MTMT SWORD
Deposited On:12 Jul 2018 13:47
Last Modified:12 Jul 2018 13:47

Repository Staff Only: item control page