Corvinus
Corvinus

Hitelesítési technológiaválasztás ügyfélszolgálaton kialakított elektronikus kapcsolattartáshoz

Kiss, Péter József (2018) Hitelesítési technológiaválasztás ügyfélszolgálaton kialakított elektronikus kapcsolattartáshoz. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 49 (7-8). pp. 61-69. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.07-08.07

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
437kB

Abstract

A jelenlegi ügyintézési gyakorlat továbbfejlesztésének kulcseleme az ügyfelek azonosítása, nyilatkozataikat tartalmazó dokumentumok elektronikus hitelesítése, letagadhatatlanságának garantálása. Ahhoz, hogy a személyes ügyfélszolgálatokon is tisztán elektronikus kapcsolattartás megvalósuljon, az elektronikus hitelesítési lehetőségek bevezetése szükséges. E feladatra alkalmazott elméleti modellek feltételezései azonban nem mindenben illeszkednek a tényleges gyakorlathoz. Az azonosításhoz felhasználható faktorok (tudás, birtoklás, tulajdonság) a gyakorlat oldaláról nézve az eltérő felhasználási környezetekben eltérő védelmet eredményeznek. Az elektronikus hitelesítéshez külön eszköz az ügyfélnél általános megoldásként nem tételezhető fel. A lehetőségeket áttekintve egy széles körben alkalmazható megoldást jelenthet a biometrikus adatok, azon belül a kézírás, illetve kézi aláírás elektronikus megfelelőjének alkalmazása, a jogszabályi környezetnek megfelelően az azonosításhoz kapcsoltan.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:elektronikus azonosítás, elektronikus dokumentum hitelesítése, ügyfélszolgálat, elektronikus ügyfélkapcsolat, biometria, aláírás, íráskép
Subjects:Information economy
Knowledge economy, innovation
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.07-08.07
ID Code:3634
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:24 Aug 2018 10:18
Last Modified:03 Jan 2019 12:17

Repository Staff Only: item control page