Corvinus
Corvinus

Az innováció értelmezése és dimenziói az értékesítők nézőpontjából = Understanding the phenomena of corporate and individual innovation from the salesmen’s point of view

Horváth, Daniella and Korcsmáros, Enikő and Mitev, Ariel Zoltán (2018) Az innováció értelmezése és dimenziói az értékesítők nézőpontjából = Understanding the phenomena of corporate and individual innovation from the salesmen’s point of view. In: A hatékony marketing: EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 816-827. . ISBN 978-80-8122-236-8

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
784kB

Official URL: https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet


Abstract

A kutatás célja az egyéni és vállalati innováció jelenségének megértése az értékesítők szemszögéből. Az elemzés alapját egy értékesítők körében készített, kérdőíves felméréssel kombinált mélyinterjúk jelentették. Az interjúk alapján úgy tűnik, hogy az értékesítők szerepe az innovációban viszonylag csekély, ami abból következik, hogy a vállalatok jellemzően képtelenek megtalálni az értékesítők helyét az innovációs folyamatokan, nem képesek hasznosítani az értékesítők helyzetéből fakadó lehetőségeket. A cikk egy általános innovációelméleti felvezetés után a kutatás eredményeit mutatja be. --- The main aim of the research is to understand the phenomena of corporate and individual innovation from the salesmen’s point of view. The analysis was based on in-depth interviews and questionnaires asked to the salesperson. The results show us that the salesmen role in the innovation is relatively small. This can be the consequence of the uncertain role of the salesmen in the innovation process within the company. The firms seem to be unable to take advantage of the salesmen’s potential. After a quick overview of the general innovation theory, the article shows the results of the qualitative research.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:innováció, személyes értékesítés
Subjects:Economic development
Knowledge economy, innovation
Commerce and tourism
Marketing
Projects:EFOP- 3.6.1-16-2016-00013 "Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán"
ID Code:3686
Deposited By: Veronika Vitéz
Deposited On:11 Sep 2018 12:58
Last Modified:11 Sep 2018 12:58

Repository Staff Only: item control page