Corvinus
Corvinus

Hogyan befolyásolja a vendégek személyisége a magyar wellness szállodákkal kapcsolatos elégedettséget? Módszertani összefoglaló = How does personality influence guest satisfaction of Hungarian wellness hotels? Methodological summary

Kökény, László and Kenesei, Zsófia (2018) Hogyan befolyásolja a vendégek személyisége a magyar wellness szállodákkal kapcsolatos elégedettséget? Módszertani összefoglaló = How does personality influence guest satisfaction of Hungarian wellness hotels? Methodological summary. In: A hatékony marketing – EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 328-339. . ISBN 978-80-8122-236-8

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
665kB

Official URL: https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet


Abstract

Kutatási tanulmányok szerint egyre nagyobb teret kap a vállalatok marketingtevékenységében az a felfogás, hogy a fogyasztók egyediek, saját, személyiségükből következő értékrenddel bírnak. Erre a felfogásra a vállalatok is egyre inkább nyitottak, mivel a céljuk a minél hatékonyabb kiszolgálás és ezáltal a minél nagyobb profit. A személyiségtípusok azonosításával lehetőség nyílik személyiségalapú csoportosítására. Az személyiségalapú vizsgálatokból következtetni lehet, hogy kinek mi fontos, és miért. Az is kiderülhet, hogy az elégedettségre milyen hatással van egy adott személyiségjegy. Így könnyebben beazonosíthatóvá válik az, hogy miképpen lehetne változtatni az adott szolgáltatási tényezőn, hogy az még eredményesebb legyen. Kutatásunk célja megvizsgálni azt, hogy a fogyasztói személyiségtípusok hogyan, és milyen mértékben befolyásolják a szállodai szolgáltatással kapcsolatos elégedettséget. Az elégedettség területét a szállodai szolgáltatás tényezőire fókuszáljuk és a szakirodalom alapján különböző területeket alakítunk ki, mint például a fizikai környezettel, a kiszolgálással és személyzettel vagy a kommunikációval kapcsolatos elégedettség. A személyiségtípus elemzéshez a Big Five Faktor tesztet használjuk. Összességében megállapítható, hogy a személyiségtípusok közül barátságosság és a tudatosság szignifikánsan befolyásolják, a vártnak megfelelő irányba valamely elégedettség tényezőt. Ezzel ellentétben az extraverzió egyáltalán nem, míg a szignifikáns kapcsolat ellenére a neuroticitás és a nyitottság az ellenkező irányba hat. Ennek eredménye, hogy átlagosan vizsgálva közepes mértékben (0,202 az átlagos Pearson-féle korreláció) számít a szolgáltatás tényezőkkel való elégedettségeknél külön-külön is az, hogy ki milyen személyiségű. --- The relevance of the research is justified by the fact that, according to current studies, the perceptions of consumers are unique and their own value system is becoming increasingly important. Companies are increasingly open to this sense because their goal is to maximize profits and to provide more efficient service. By identifying personality types, it is possible to examine consumers individually and build non-standard models. From individual examinations, one can deduce who is important and why. It may also turn out to what kind of personality has impact on the satisfaction. This makes it easier to identify how to change the service components to make it even more effective. The purpose of my research is to examine how and how much consumer personality types affect the satisfaction of hotel services. The focus of satisfaction is focused on the factors of hotel services, and based on the literature, I create various areas such as satisfaction with the physical environment, service and staffing or communication. For personality type analysis I use the Big Five Factor test. All in all, it can be stated that my imagined model works because, apart from the Extraversion and apart from Neuroticism and Openness despite of the significant relationships, but the direction is not the expected, the remaining two types (Agreeableness, Conscientiousness) significantly influence on a satisfaction factor in the good and expected direction (in addition, the 15th, the statement of overall satisfaction is influenced by the factor of Conscientiousness weakly strong). As a result, on average, very moderately (0,202 average Pearson’s correlation) counts for satisfaction with service factors, what is the personality of each person.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:szállodai elégedettség, személyiségtípus, Big Five faktor teszt, korrelációelemzés
Subjects:Commerce and tourism
Marketing
ID Code:3693
Deposited By: Veronika Vitéz
Deposited On:12 Sep 2018 13:15
Last Modified:12 Sep 2018 13:15

Repository Staff Only: item control page