Corvinus
Corvinus

Trónok harca: Sorozatnézésből utazási szándék

Mitev, Ariel Zoltán and Irimiás, Anna and Michalkó, Gábor (2018) Trónok harca: Sorozatnézésből utazási szándék. In: A hatékony marketing – EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 657-666. . ISBN 978-80-8122-236-8

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
682kB

Official URL: https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet


Abstract

Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy a Trónok harca sorozat nézése utazási szándékká, milyen lépcsők vezetnek ahhoz, hogy a TH-világába belépő nézőben megfogalmazódjon annak a szándéka, hogy a képernyőn látott helyszíneket válassza utazási célterületként. Menedzsment szempontból fontos kérdés, hogy elegendő-e növelni a sorozatnézés intenzitását és az automatikusan gerjeszti az utazási szándékot, vagy vannak közbenső lépések, ahol eredményesebben lehet beavatkozni a folyamatba? A hipotézisek bemutatásánál GEERIG (1993) narratív transzport elméletére építettünk. Az elemzéshez PLS-SEM modellt használtunk, amely megfelelő feltáró modellalkotásnál. Eredményeink rámutatnak arra, hogy az intenzív TH-nézés pozitívan hat az utazási szándékra, ugyanakkor ez a direkt hatás viszonylag gyenge. Az eszképizmus és az elmerülés jelentős mértékben mediálja a TH-nézés és az utazási szándék közti kapcsolatot. --- The paper analyses the process on how the engagement in television series might lead to the actual travelling to the tv series locations. Managerial implications such as increasing the intensity of watching Game of Thrones (GoT) episodes are explored aiming to make viewers to become travellers. To form the research hypothesis Geering’s (1993) narrative transport theory was applied. Partial least squares structural equation modelling (PLS-SEM) was deemed suitable to data analysis. Findings show that strong GoT engagement, although with weak direct impact, positively effects travel intentions. Escapism and involvement signficantly influence the relation between GoT watching habits and travelling intentions.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:Trónok harca, turizmus, narratív transzport, PLS-SEM
Subjects:Commerce and tourism
Marketing
Funders:MTA Bolyai János Kutatási Ösztöndíj
ID Code:3697
Deposited By: Veronika Vitéz
Deposited On:13 Sep 2018 11:47
Last Modified:13 Sep 2018 13:25

Repository Staff Only: item control page