Corvinus
Corvinus

Mobil közösségi kereskedelem - Kínai megoldások és magyar attitűdök = Mobile Social Commerce – Chinese solutions and Hungarian attitudes

Simay, Attila Endre and Gáti, Mirkó (2018) Mobil közösségi kereskedelem - Kínai megoldások és magyar attitűdök = Mobile Social Commerce – Chinese solutions and Hungarian attitudes. In: A hatékony marketing – EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem, Komárom, pp. 629-641. . ISBN 978-80-8122-236-8

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
981kB

Official URL: https://emok.hu/emok2018/konferenciakotet


Abstract

A globális gazdaságban az internet és a mobiltelefonos megoldások folyamatosan új lehetőségek számára nyitják meg az utat. Az elmúlt időszakban ezek a technológiák kövezték ki az utat a közösségi média és az elektronikus kereskedelem számára is. Napjainkban Kína élen jár a különböző innovatív megoldások létrehozásában, ami például lehetővé teszi, hogy ott ma már egyetlen mobiltelefonos applikációban egyesüljenek a közösségi média, az elektronikus kereskedelem és a digitális fizetési megoldások, így tehát itt már nem egyszerűen a szűkebben vett mobilkereskedelem új megoldásairól beszélhetünk, hanem egy új, sok tekintetben integrált online média ökoszisztémáról. Kutatásunkban arra kerestük a választ, hogy mennyire lehetnek potenciálisan nyitottak a magyar felhasználók az ilyen sok funkciót felölelő applikációkra, vagyis az úgynevezett mobil közösségi kereskedelemre. Eredményeink szerint, a magyar felhasználók esetében a közösségi m-kereskedelmi applikációk bevezetése előtt nagyon fontos a fogyasztók oktatása és képzése, hogy már ismeretek birtokában legyenek képesek az újfajta megoldások befogadására. --- The global economy is fostered by new innovative solutions of the internet economy and mobile applications. Recently these new technologies pave the way of social media and e-commerce solutions. Nowadays China become one of the most innovative countries in case of these new applications, so for example Chinese users can already use applications that integrate social media, e-commerce (or m-commerce), and digital payment methods into one single application. This new online media environment cannot be considered only a new m-commerce ecosystem, rather it is a new, integrated one. In this research we would like to answer how much the Hungarian mobile users are potentially open to these new integrated – or so-called – mobile social commerce applications. The findings suggest in case of Hungarian users before the launch of social m-commerce applications that consumers’ education and training are very important, because – and maybe only with the right knowledge – they can adopt these new solutions.

Item Type:Book Section
Uncontrolled Keywords:internetes gazdaság, mobil média, közösségi média, m-kereskedelem
Subjects:Commerce and tourism
Marketing
ID Code:3702
Deposited By: Veronika Vitéz
Deposited On:14 Sep 2018 11:34
Last Modified:14 Sep 2018 11:34

Repository Staff Only: item control page