Corvinus
Corvinus

„Az vagy, amit megeszel” - a hazai fogyasztók egészséges táplálkozással kapcsolatos percepciói és attitűdjei

Malota, Erzsébet and Gyulavári, Tamás and Bogáromi, Eszter (2019) „Az vagy, amit megeszel” - a hazai fogyasztók egészséges táplálkozással kapcsolatos percepciói és attitűdjei. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (1). pp. 80-88. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.01.08

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

A szerzők kutatásának célja, hogy feltérképezzék a hazai lakosság körében az egészséges táplálkozással kapcsolatos percepciókat, attitűdöket és a követett magatartást. A felmérés során 1500 fős országos reprezentatív mintán vizsgálták, hogy a válaszadók számára mennyire fontos az egészséges táplálkozás, milyen ételeket tartanak egészségesnek és egészségtelennek, illetve étkezéseik során mennyire figyelnek oda az egészséges táplálkozásra. Az eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztók számára az étkezéseket illetően az egészségesség ugyan fontos, de egyéb hedonikus szempontok jóval inkább motiválják magatartásukat. Bár a fogyasztás egyre tudatosabb és a nemzetközi trendek is jelen vannak, az egészséggel kapcsolatos információk, percepciók még felszínesek és a fogyasztók attitűdjeiben visszatükröződnek az általános közfelfogásban jelen lévő meggyőződések. Eredményeik alapján kirajzolódnak az egyes demográfiai csoportok eltérő jellemzői és preferenciái, így a szegmentáció és a célzott kommunikáció során ezek az információk hasznosak lehetnek az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatok számára.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:egészséges táplálkozás, élelmiszermarketing, fogyasztói magatartás
Subjects:Marketing
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.01.08
ID Code:3876
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:23 Jan 2019 12:12
Last Modified:23 Jan 2019 12:14

Repository Staff Only: item control page