Corvinus
Corvinus

Tánc. Reklám. Szándék. Közlés

Horváth, Dóra (2018) Tánc. Reklám. Szándék. Közlés. In: MMDC terelő - Tanulmányok a marketing-, média- és designkommunikáció területéről. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest, pp. 101-114. . ISBN 978-963-503-751-3

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
507kB

Abstract

Jelen cikk1 a táncot megjelenítő reklám tanulmányozásával indult, azonban az alapfogalmak leírása során rájöttünk, hogy nem a reklám tartalma az igazán figyelemre méltó, hanem a szándékkal rendelkező közlések, legyenek azok a tánc vagy a reklám evolúciós azonosságai vagy különbségei. A marketing világában dolgozó akadémiai közösség számára egy illusztrációt szeretnénk mutatni arra, hogy miért érdemes kitekinteni adott diszciplína irányadó elvei és forrásai közül, mivel azok egy adott terület új vetületeit fedhetik fel. A tánc, a kommunikáció és a reklám legmélyebb kapcsolódási pontja a természet és az élővilág törvényszerűségeiben keresendő. A sikeres kommunikáció az evolúciós fejlődés feltétele. A növény- és állatvilágban csak meghatározott evolúciós céllal jöhet létre vonzó külső, mely nem mehet a célszerűség rovására. A természet reklámjának alapelve a gazdaságosság, ahol a legjobbak a maradnak fenn. A tánc, mint céllal rendelkező mozgás és kommunikáció ember és állat esetében is hasonló indíttatás alapján jött létre. A sallangoktól mentes, célszerűen és gazdaságosan tervezett emberi kommunikáció – ami lehet akár reklám – merít és tanul a természet törvényszerűségeiből.

Item Type:Book Section
Subjects:Marketing
ID Code:3919
Deposited By: Veronika Vitéz
Deposited On:04 Feb 2019 14:17
Last Modified:04 Feb 2019 14:17

Repository Staff Only: item control page