Corvinus
Corvinus

A lojalitás klaszterei a partneri és a fogyasztói piacokon

Hetesi, Erzsébet (2007) A lojalitás klaszterei a partneri és a fogyasztói piacokon. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 38 (9). pp. 4-17. DOI 10.14267/VEZTUD.2007.09.01

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
373kB

Abstract

Az utóbbi évtizedben számos nemzetközi tanulmány figyelmeztetett arra, hogy a jó minőség és a fogyasztói elégedettség nem elég a cégek profitjának növeléséhez, hanem sokkal inkább a lojalitást, a hűséget kell a középpontba állítani. Mi is a hűség és hogyan mérhető a lojalitás? Van-e egy általánosítható modell, vagy különböző tényezők játszanak szerepet a lakossági fogyasztók, illetve az üzleti partnerek ragaszkodásában? Mely szférákban van jelentősége a lojalitás mérésének, és van-e értelme a hűség vizsgálatának olyan szervezeteknél, amelyek egyelőre kvázi monopolhelyzetben vannak? A dolgozat ezekre a kérdésekre keresi a választ, amikor az elméleti háttér bemutatása mellett egy magyarországi energiaszolgáltató lakossági fogyasztóinak lojalitását kutató empirikus vizsgálat eredményeit mutatja be, és szemelvényeket közöl egy B2B piacon végzett lojalitáskutatás eredményeiről is. A kutatások egyrészt felhívják a figyelmet arra, hogy a lojalitást más dimenziók határozzák meg a szervezeti és a fogyasztói piacokon, másrészt azt is jelzik, hogy mindkét piacon nagyon különböző attitűddel rendelkező partnerek, illetve fogyasztók találhatók, azaz a lojalitás megközelítése, annak kezelése differenciált marketingstratégiákat követel.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:elégedettség, energiapiac, B2B-lojalitás, lakossági lojalitás kvázi monopolpiacon, lojalitás mérése
Subjects:Marketing
DOI:10.14267/VEZTUD.2007.09.01
ID Code:3996
Deposited By: Z. S.
Deposited On:19 Mar 2019 14:58
Last Modified:12 Apr 2021 09:56

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics