Nemeslaki, András, Urbán, Zsolt and Trestyén, Andrea (2008) Alapvető e-business-modellek működése és magyarországi elterjedtségük. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (12). pp. 4-15. DOI 10.14267/VEZTUD.2008.12.01
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
342kB |
Abstract
Vezetői szempontból az internetes megjelenés alapja a jól meghatározott e-business-modell. A cikk célja az, hogy átfogó és elméletileg megalapozott keretet adjon az internetes bevételi, illetve értékteremtési modellekről, és az azok működéséhez szükséges infrastrukturális szolgáltatásokról. Ezeknek fogyasztói szempontból a legérzékenyebb elemei az internetes fizetési megoldások, és a modell használatával könnyen értelmezhetőek például a különböző fizetési típusok között tapasztalható eltérések, illetve világosan meghatározhatóak, hogy az adott fizetési megoldások melyik üzleti modellhez vagy modellekhez illeszkednek a legjobban. Kutatásukban a szerzők eddig egyedülálló módon több ezer magyar üzleti modellt vizsgáltak meg és kategorizáltak, így empirikus adatok alapján tudták tovább árnyalni a hazai e-business-modellek működésének megértését. Ezek az információk magyarázatot adhatnak egyes megoldások elterjedtségére, vagy új lehetőségeket és vizsgálati irányokat vethetnek fel.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | e-business-modellek, üzleti modellek, kutatás, Magyarország |
Subjects: | Management, business policy, business strategy |
DOI: | 10.14267/VEZTUD.2008.12.01 |
ID Code: | 4006 |
Deposited By: | Z. S. |
Deposited On: | 19 Mar 2019 17:07 |
Last Modified: | 31 Mar 2021 07:58 |
Repository Staff Only: item control page