Corvinus
Corvinus

Országmárkázás – mégis milyen márkázás? A kapcsolódó branding-terminológiák és értelmezhetőségük egy ország esetében

Papp-Váry, Árpád Ferenc (2019) Országmárkázás – mégis milyen márkázás? A kapcsolódó branding-terminológiák és értelmezhetőségük egy ország esetében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (3). pp. 25-35. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.03.03

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
777kB

Abstract

Immár két évtizede annak, hogy megjelent az országmárka, illetve az országmárkázás fogalma a nemzetközi szakirodalomban, majd vette át a magyar marketing akadémiai szféra, és 2009-ben a gyakorlat, az Országmárka Tanács létrehozásával. Az országmárkázáson kívül azonban más fogalmak is időről időre megjelennek a szakirodalomban: a nemzetmárkázás, az állammárkázás, a helymárkázás, a desztinációmárkázás, a lokációmárkázás, a területmárkázás vagy éppen a régiómárkázás. Sőt, a márkázást érő kritikák miatt olyan terminológiákkal is találkozni, mint a puha hatalom, az országimázs-menedzsment, a nemzetireputáció-menedzsment, a nyilvános diplomácia, valamint a versenyképes identitás. A tanulmány ezeket a fogalmakat rendszerezi, illetve arra keresi a választ, hogy mire hasonlít legjobban egy ország márkázása: egy termékére, egy szolgáltatáséra, egy vállalatéra, vagy netán másra? Egyáltalán milyen technikák adaptálhatóak a márkázás világából az országokra?

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:országmárkázás, nemzetmárkázás, országimázs, versenyképes identitás, public diplomacy
Subjects:Marketing
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.03.03
ID Code:4015
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:20 Mar 2019 15:47
Last Modified:20 Mar 2019 15:47

Repository Staff Only: item control page