Corvinus
Corvinus

Magyar „nemzetközi új vállalatok”. Piacválasztás és a hálózatok szerepe a korai nemzetköziesedésben

Kozma, Miklós and Sass, Magdolna (2019) Magyar „nemzetközi új vállalatok”. Piacválasztás és a hálózatok szerepe a korai nemzetköziesedésben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (3). pp. 62-71. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.03.06

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
735kB

Abstract

A magyar gazdaságban is egyre több az alapítása után gyorsan nemzetköziesedő vállalat. A cikk a „nemzetközi új vállalatok” elméletére támaszkodva vizsgálja vállalati interjúk alapján két kiválasztott iparágban a cégek nemzetköziesedésének jellemzőit. A szerzők egyrészt a külföldi piac kiválasztásának kritériumait elemzik, másrészt a hálózatok szerepét vizsgálják a nemzetköziesedés folyamatában. Eredményeik szerint a vizsgált vállalatok általában a legnagyobb fejlett piacokat veszik célba – igen sikeresen. A hálózatok szerepe meghatározó minden vizsgált esetben. Az alapító vagy tulajdonos személyes kapcsolatai minden vállalatnál fontos szerepet játszottak, különösen az első külföldi vevők „megnyerésében”. A szerzők ugyanakkor megkérdőjelezték a személyes hálózaton alapuló üzleti modell skálázhatóságát. Kutatásuk eredményei a vállalati menedzsment szempontjából a gyakorlatban is felhasználhatóak, mivel megmutatják, hogy a nemzetközi hálózatokban való részvétel intenzívebbé tétele fontos a vállalatnövekedés és nemzetköziesedés szempontjából.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:nemzetköziesedés, nemzetközi új vállalatok, külföldi piacra lépés
Subjects:Management, business policy, business strategy
Projects:OTKA NKFIH 109294
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.03.06
ID Code:4023
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:21 Mar 2019 12:38
Last Modified:21 Mar 2019 12:38

Repository Staff Only: item control page