Corvinus
Corvinus

E-business-adaptáció a vállalati menedzsmentben

Badinszky, Péter and Kulcsár, László (2008) E-business-adaptáció a vállalati menedzsmentben. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 39 (4). pp. 35-50.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
705kB

Abstract

Az e-business-adaptációval foglalkozó tanulmányukban olyan vezetői magatartások, attitűdök elemzésével foglalkoznak, illetve azoknak a tényezőknek feltárására tesznek kísérletet a szerzők, melyek meghatározó szerepet játszhatnak az e-business-technológiák vállalati alkalmazásában. Vizsgálódásuk középpontjában a vállalkozások e-business-tevékenységei, elektronikus üzletvitele, döntéshozóinak új technológiával kapcsolatos magatartása, valamint a sikeresen alkalmazható e-kereskedelmi alkalmazások állnak. Az eredmények alapján elmondhatják, hogy az e-business-innováció adaptációja a felmérésben részt vevő vezetők személyes kapcsolati hálójában, valamint a vállalatok közötti projekt-együttműködésekben valósul meg jelentősebb mértékben. Az e-businessáttörésének legfőbb akadályait a nem kellően felkészült vállalatvezetésben és az internet elterjedésének alacsony szintjében látják, melyet tovább erősít a rövid távú szemlélet, az on-line tranzakciós bizalom hiánya. A kutatás eredményei igazolták, hogy az e-business-fejlesztések releváns tudást igényelnek, és annak alkalmazása a menedzsment e-business-attitűdjének, s csak kisebb részben technológiai tényezőknek az eredménye.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:e-business, információtechnológia, vezetői magatartás
Subjects:Management, business policy, business strategy
ID Code:4035
Deposited By: Z. S.
Deposited On:22 Mar 2019 15:04
Last Modified:22 Mar 2019 15:04

Repository Staff Only: item control page