Corvinus
Corvinus

A Magyar Telekom esete a hálózatkiépítéstől a digitális világig. Stratégiaalkotás: elmélet és gyakorlat

Szilágyi, Anita and Mészáros, Tamás (2019) A Magyar Telekom esete a hálózatkiépítéstől a digitális világig. Stratégiaalkotás: elmélet és gyakorlat. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (4). pp. 24-32. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.04.03

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

Jelen tanulmány az ország egyik meghatározó vállalatának, a Magyar Telekomnak két és fél évtizedes (1990-2015) történetét tekinti át a menedzsmenttudomány, azon belül is a stratégiai menedzsment nézőpontjából. Az esettanulmányszerű leírás alkalmat ad arra, hogy néhány fontos tézisét a stratégiamenedzsment-diszciplínának a gyakorlati megvalósítás, vagy éppen megvalósíthatóság szempontjából elemezzék a szerzők. Így, többek között sor kerül stratégiai periódusok és kapcsolódó stratégiák feltárására, az adaptív stratégiai gondolkodás bizonyítására. A változásokhoz való alkalmazkodás jól követhető az egyes periódusok vízióinak változásában, az irányítás és szervezet átalakításaiban. Bizonyítható ugyanakkor Mintzberg tézise a szándékolt és megvalósított stratégiák közötti különbségekről (Mintzberg, 2005), vagy például McGrath innovációja az átmeneti versenyelőnyről (McGrath, 2013). Az egyes periódusok elemzési hátterét az erőforrás-alapú vállalatelmélet adja, azon belül is jelentős mértékben támaszkodtak a szerzők Robert Grant ezzel kapcsolatos munkájára (Grant, 1991).

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:stratégiai menedzsment, Magyar Telekom, erőforrás-alapú vállalatelmélet, stratégiai periódusok
Subjects:Management, business policy, business strategy
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.04.03
ID Code:4059
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:10 Apr 2019 14:13
Last Modified:10 Apr 2019 14:13

Repository Staff Only: item control page