Corvinus
Corvinus

Értékesítői motivációk – Különös tekintettel a pénzügyi, biztosítási tevékenység nemzetgazdasági ágra

Juhász, István (2019) Értékesítői motivációk – Különös tekintettel a pénzügyi, biztosítási tevékenység nemzetgazdasági ágra. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (7-8). pp. 39-48. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.07.04

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

A cikk a pénzügyi, biztosítási tevékenység nemzetgazdasági ágban foglalkoztatott értékesítők motivációit vizsgálja Herzberg és McClelland motivációs elméleteire alapozva. A szerző először összegzi a kapcsolódó hazai és nemzetközi kutatási eredményeket, majd bemutatja a vizsgált nemzetgazdasági ág 1000 üzletkötőjének mintáján felvett saját kutatás vizsgálati eredményeit. A kutatás során összehasonlította az egyes ágazatok (banki, biztosítási, pénzügyi tanácsadói, lakástakarék- pénztári, faktoring, lízing, takarékszövetkezeti és tőzsdei) üzletkötőinek kérdőívben elért eredményeit is. Ezen eredmények rámutatnak arra, hogy a vizsgált minta üzletkötői számára – a Motiváció - Mit várnak az emberek a munkájuktól? kérdőívben elért átlageredmények alapján – a higiénés tényezők jelentenek nagyobb „hajtóerőt” a motivátorokkal szemben. Megállapítható továbbá az is, hogy a mintát alkotó értékesítők esetében – a Motiváció - Mi motiválja Önt? kérdőívben elért átlageredmények alapján – a teljesítménymotiváció jelenti a legnagyobb ösztönzést a kapcsolattartás és a hatalommotivációkkal szemben.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:motiváció, üzletkötők, pénzügy, biztosítás
Subjects:Human resource management
Finance
Projects:EFOP 3.6.1-16-2016-00001
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.07.04
ID Code:4136
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:15 Jul 2019 11:26
Last Modified:15 Jul 2019 11:26

Repository Staff Only: item control page