Corvinus
Corvinus

A technológiaorientált start-up cégek lehetőségei és korlátai az ipar 4.0 korszakában – kérdőíves felmérés alapján / The possibilities and limits of technology-oriented startups under industry 4.0 – a survey-based study

Halmosi, Péter (2019) A technológiaorientált start-up cégek lehetőségei és korlátai az ipar 4.0 korszakában – kérdőíves felmérés alapján / The possibilities and limits of technology-oriented startups under industry 4.0 – a survey-based study. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 50 (9). pp. 40-48. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.09.05

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
970kB

Abstract

Alig jelentek meg az első jelek a világgazdaságot megrázó 2008-as gazdasági válságból való kilábalásról, a technológiailag élen járó országokban máris új forradalom robbant ki. A Németországban 2011-ben elfogadott „Industrie 4.0” kezdeményezést szinte azonnal követte az USA „Advanced Manufactured Partnership” programja, Kína 2015-ben bejelentett, a termelőszektort megújító „Made in China 2025”, illetve Olaszország „Industria 2016” víziója. Japán 2018-ban bejelentett – sokkal inkább már a negyedik ipari forradalomhoz kapcsolható – „Society 5.0” stratégiája egyrészt jelzi a negyedik ipari forradalom romboló és építő hatását, másrészt, hogy az új technológiák a társadalom és a gazdaság valamennyi területét megállíthatatlanul át fogják alakítani. Az Ipar 4.0 stratégia kibontakozása Európa több országában egybe esik a start-up ökoszisztémák tudatos kormányzati fejlesztésével, amelynek vállalkozásai egyszerre hordozói és elszenvedői is a változásoknak. A technológiaorientált start-up (hazai elnevezés szerint: korai fázisú) cégeknek nem csupán saját működésük létjogosultságát kell bizonyítaniuk, hanem - ezen túlmenően - támogatniuk kell a vállalati szektor átalakulásának komplex folyamatát. A kutatás során hazai, technológiai inkubátorok általi kockázatitőke-befektetésben részesült korai fázisú cégek, valamint működő kisvállalkozások körében végzett kérdőíves felmérés formájában vizsgálta a szerző, hogyan és miben látják az Ipar 4.0 lényegét, ebben milyen eltérések figyelhetők meg a hagyományos cégekhez képest, illetve növekedési stratégiáik megvalósítását milyen menedzsmenttevékenységekkel látják biztosítottnak. ------- Soon after the first signs of recovery from the world economic depression of 2008 were recognized, technologically advanced economies have faced a new revolution. The “Industrie 4.0” initiative declared by Germany in 2011 was soon followed by the „Advanced Manufactured Partnership” program of the U.S., as well as by the “Made in China 2025” initiative for the advancement of the productive sector launched by the People’s Republic of China and the “Industria 2016” vision of Italy. The “Society 5.0” strategy of Japan announced in 2018 symbolizes both the destructing and the constructive power of the fourth industrial revolution which will result in a complete restructuring of all fields of economy and society. The evolution of Industry 4.0 is parallel to the conscious efforts of many European governments to develop their own start-up ecosystems. These start-ups face significant challenges, but at the same time, they are the means to support changes. Technology-oriented start-up companies (also referred as early stage start-ups in Hungary) are not only expected to prove their own reason for existence, but should also support the complex changes of the corporate sector. This paper is based on a survey among early stage start-up companies, having received angel investment from technology incubators. The survey has focused on how these start-ups see of the significance of Industry 4.0, what differences are evident compared to traditional companies, and what management competencies are thought to be required to realize their growth strategy.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:ipari szervezetek, makroökonómia, iparpolitika, iparosítás, industrial organization, macroeconomics, industrial policy, industrialization
Subjects:Knowledge economy, innovation
DOI:https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2019.09.05
ID Code:4234
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:16 Sep 2019 17:25
Last Modified:16 Sep 2019 17:25

Repository Staff Only: item control page