Corvinus
Corvinus

Versenyképesség az autóipari ellátási láncban - a vevői érték és dimenziói az egyes beszállító típusok esetében

Gelei, Andrea and Nagy, Judit (2005) Versenyképesség az autóipari ellátási láncban - a vevői érték és dimenziói az egyes beszállító típusok esetében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 36 (3). pp. 10-20.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
8MB

Abstract

A szerzők cikkükben a versenyképesség belső szerkezetének tárgyalása alapján két problémakört jártak körbe mind elméleti, mind - A vállalati stratégia hatása az ellátási lánc menedzsmenteszközeire című kutatás alapján - a hazai autóipari ellátási lánc példája segítségével gyakorlati szempontból. A vevői érték dimenzióinak értelmezését és jellemzését követően bemutatták, hogy a szakirodalomban tárgyalt egyes értékdimenziók közül melyeket tudták azonosítani a magyarországi autóipari beszállító vállalatok esetén. Ezt követően ismertették a vizsgált vállalati körnek azokat a szolgáltatáscsomagjait, amelyek mentén a vállalatok alapvető képességei is megragadhatók. A vevői érték elemzése, illetve kapcsolása az alapvető képességekhez, reményeik szerint segítséget nyújt mind a jelenlegi, mind a potenciális hazai beszállítók számára, hogy helyzetüket értékeljék, majd feltárják azokat a fejlődési, kitörési pontokat, amelyek hosszú távú sikerüket megalapozhatják.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:alvállalkozás, ellátási lánc, fogyasztói elégedettség, gépkocsiipar, Magyarország, személygépkocsi, versenyképesség
Subjects:Logistics, production management
Management, business policy, business strategy
ID Code:4407
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:08 Jan 2020 12:38
Last Modified:08 Jan 2020 13:24

Repository Staff Only: item control page