Gelei, Andrea and Nagy, Judit (2005) Versenyképesség az autóipari ellátási láncban - a vevői érték és dimenziói az egyes beszállító típusok esetében. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 36 (3). pp. 10-20. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2005.03.02
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
8MB |
Abstract
A szerzők cikkükben a versenyképesség belső szerkezetének tárgyalása alapján két problémakört jártak körbe mind elméleti, mind - A vállalati stratégia hatása az ellátási lánc menedzsmenteszközeire című kutatás alapján - a hazai autóipari ellátási lánc példája segítségével gyakorlati szempontból. A vevői érték dimenzióinak értelmezését és jellemzését követően bemutatták, hogy a szakirodalomban tárgyalt egyes értékdimenziók közül melyeket tudták azonosítani a magyarországi autóipari beszállító vállalatok esetén. Ezt követően ismertették a vizsgált vállalati körnek azokat a szolgáltatáscsomagjait, amelyek mentén a vállalatok alapvető képességei is megragadhatók. A vevői érték elemzése, illetve kapcsolása az alapvető képességekhez, reményeik szerint segítséget nyújt mind a jelenlegi, mind a potenciális hazai beszállítók számára, hogy helyzetüket értékeljék, majd feltárják azokat a fejlődési, kitörési pontokat, amelyek hosszú távú sikerüket megalapozhatják.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | alvállalkozás, ellátási lánc, fogyasztói elégedettség, gépkocsiipar, Magyarország, személygépkocsi, versenyképesség |
Divisions: | Faculty of Business Administration > Institute of Business Economics > Department of Logistics and Supply Chain Management |
Subjects: | Logistics, production management Management, business policy, business strategy |
DOI: | https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2005.03.02 |
References: | Chikán, A. (2001): A hazai versenyképességi kutatások koncepcionális kerete és gyakorlati relevanciája; „A versenyképesség koncepcionális háttere és alakulása a XXI. Század küszöbén” című tudományos konferencia előadáskötete; BKAE Vállalatgazdaságtan Tanszék
Chikán A. (2003): Vállalatgazdaságtan, Aula Kiadó Kft.
Chikán, A. - Demeter, K. (szerk.)(1999): Értékteremtő folyamatok menedzsmentje, Aula Kiadó Budapest, pp. 4-14, és 24-36.
Czakó, E. - Gáspár, J. - Jenei, /. - Martits, G. - Németh, A. - Pintér, A. - Szántó, R. - Zoltayné, P. Z. (2003): Magyarország autóiparának helyzetéről az EU-hoz való csatlakozást megelőzően. 30. Műhelytanulmányok sorozat, BKAE Vállalatgazdaságtan tanszék
Demeter K. - Gelei A. - Jenei I. (2003): A stratégia hatása az ellátási lánc menedzsment eszközeire; BKAE Normatív kutatási program zárótanulmánya
Demeter, K. - Gelei, A. - Jenei, /. (2004): A vállalati stratégia hatása az ellátási lánc menedzsmenteszközeire in. Vezetéstudomány, XXV. évfolyam, 4. szám, p. 33-47.
Gelei A. (2004): Beszállító-típusok és azok alapvető képességei a hazai autóipari ellátási láncban, PhD Kutatási tervezet, BKÁE Vállalatgazdaságtan tanszék
Haffmans, L. - van Weele, A. (2003): How suppliers can become innovative, Proceedings of 1PSERA Conference, pp. 645-654.
Jenei, I. (2003): A magyar autóipar helyzete: A vállalati stratégia hatása az ellátási lánc menedzsmenteszközeire c. kutatás előtanulmánya, Vállalatgazdaságtan tanszék
Knáh M. (2002): Járműalkatrész gyártás - Vállalkozói tájékoztató sorozat; Piacgazdaság Alapítvány - Ipargazdasági Kutató és Tanácsadó Kft.
Möller, K. - Törrönen, P. (2003): Business suppliers’ value creation potential. A capability-based analysis in. Industrial Marketing Management, Vol. 32, pp. 109-118.
Müller-Stewens, G. - Gocke, A. (1995): Kooperation und Konzentration in der Automobilindustrie - Strategien für Zulieferer. Verlag Fakultas, Chur
Nagy, J. (2004): Értékdimenziók a hazai autóipari ellátási lánc partnerkapcsolataiban. Diplomamunka, BKAE Vállalatgazdaságtan tanszék, Termelésmenedzsment és logisztika szakirány
Neuner, M. (2004): Die Automobilindustrie im Jahr 2015; Frauenhofer-Institute für Produktionstechnik und Automatisierung IPA
Ravald, A. - Grönroos, Ch. (1996): The value concept and relationship marketing; European Journal of Marketing, Vol. 30, No. 2, pp. 19-30.
Walter, A. - Ritter, T. - Gemiinden, H. G. (2001): Value-cration in buyer - seller relationships; theoretical considerations and empíriái results from a supplierls perspective; Industrial Marketing Management, 30, pp. 365 - 377.
Walters, D. (2002): Operations strategy; Palgrave - MacMillan |
ID Code: | 4407 |
Deposited By: | Beáta Vasvár |
Deposited On: | 08 Jan 2020 12:38 |
Last Modified: | 25 Aug 2021 08:27 |
Repository Staff Only: item control page