Corvinus
Corvinus

A vállalati stratégia hatása az ellátási lánc menedzsmenteszközeire

Városiné Demeter, Krisztina and Gelei, Andrea and Jenei, István (2004) A vállalati stratégia hatása az ellátási lánc menedzsmenteszközeire. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 35 (4). pp. 33-47.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
12MB

Abstract

Jelen tanulmány egy egyéves kutatás fő eredményeit mutatja be1. A kutatás fő kiinduló kérdése az volt, hogy vajon milyen mértékben hat a hazánkba érkezett multinacionális vállalatok stratégiája az ellátási lánc menedzsmentjében alkalmazott eszközökre. További kérdés volt, hogy amennyiben ez a hatás kimutatható, akkor ez milyen következményekkel jár a kapcsolódó magyar vállalatokra nézve. A kutatás célpontja az ellátási lánc menedzsment terén legelőrehaladottabb helyet betöltő autóipar volt. Az irodalomfeltárást követően kvalitatív eszközök, elsősorban interjúk (összesen 20 db), megbeszélések, előadások, vitafórumok segítségével dolgoztak a szerzők. Eredményeik arra utalnak, hogy egyre nehezebb dolga van annak a vállalatnak, amely autóipari beszállítóvá akar válni. Lehetőségeit a magyar gazdasági környezet, az intenzív verseny csökkenti, Közép-Kelet-Európa autóipari beszállítói hálózatában megfigyelhető átrendeződés pedig egyszerre jelent komoly kihívást, illetve lehetőséget a hazai vállalatok számára. Tudatos állami beavatkozással azonban még talán menthető az egyre kilátástalanabbá váló helyzet.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:alvállalkozás, ellátási lánc, esettanulmány, Magyarország, stratégiai vezetés, vezetési módszerek, vállalati stratégia, vállalatok
Subjects:Logistics, production management
Management, business policy, business strategy
ID Code:4510
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:20 Jan 2020 16:18
Last Modified:22 Jan 2020 11:05

Repository Staff Only: item control page