Corvinus
Corvinus

A magyar fogyasztói attitűd az előnyalapú saját márkákkal szemben

Kelemen, Zita (2010) A magyar fogyasztói attitűd az előnyalapú saját márkákkal szemben. In: Új marketing világrend MOK 16. országos konferenciája, 2010. augusztus 26-27., Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Budapest.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
208kB

Abstract

A kereskedelmi márkákon belül Európában egyre nagyobb részt képviselnek az előnyalapú saját márkák, melyek már niche szegmenseket céloznak meg. A cikkben bemutatom az európai tendenciát, és a már létező sikeres előnyalapú márkákat. Magyarországon ezek a speciális márkák még gyerekcipőben járnak, de a tendencia itt is érvényesül. Egyetemi hallgatókkal készített kutatásom eredményei alapján, körvonalazható a magyar fogyasztók ezen niche kereskedelmi márkák iránti vásárlási hajlandósága. Így behatárolható, hogy a hazai piacon jelen lévő kereskedelmi láncok mely márkák bevezetésénél számíthatnak sikerre, illetve, hogy mely bevezető-, illetve márkázási stratégiák a megfelelőek. Cikkemben kitérek a magyar méltányos kereskedelmi márka bevezetésének lehetőségére, és az előnyalapú márkák általános fogyasztói attitűdjére is, különös tekintettel a láncok pozicionálási stratégiáira.

Item Type:Conference or Workshop Item (Lecture)
Uncontrolled Keywords:niche piac, saját márka, előnyalapú saját márka, fogyasztói magatartás
Subjects:Marketing
ID Code:452
Deposited By: Ádám Hoffmann
Deposited On:28 Oct 2011 10:29
Last Modified:03 Jul 2012 00:25

Repository Staff Only: item control page