Corvinus
Corvinus

A szociális marketing és a csere

Mitev, Ariel Zoltán (2004) A szociális marketing és a csere. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 35 (ksz.). pp. 24-31.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
6MB

Abstract

A világ nemzeteit egy sor ijesztő társadalmi probléma veszi körül, azonban csupán korlátozott erőforrásaik vannak, hogy ellenük küzdjenek. A szociális marketing a problémák kezelésének innovatív módja. A szociális marketing a kereskedelmi (profit) szektorban kifejlesztett marketingtechnikák alkalmazása társadalmi problémák megoldására, ahol a végső cél a magatartásváltozás. A csereelmélet a marketing központi elemévé vált, s a diszciplína általános elméleti alapját jelenti. A szociális marketingesek által megcélzott magatartásformák tipikusan hosszú távú támogatást és megerősítést kívánnak meg. A szerző választ keres arra, hogy a csere hogyan értelmezhető ezen a területen, s végül felveti azt a kérdést, hogy a szociális marketing területén érdemes-e tranzakciókban gondolkodni kapcsolatok helyett.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:csere, magatartáselmélet, marketing, társadalmi felelősség
Subjects:Marketing
Sociology
ID Code:4573
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:27 Jan 2020 15:27
Last Modified:27 Jan 2020 15:27

Repository Staff Only: item control page