Corvinus
Corvinus

Marketing-erőforrások koncepcionális megközelítése

Berács, József and Hooley, Graham and Sajtos, László and Keszey, Tamara (2003) Marketing-erőforrások koncepcionális megközelítése. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 34 (2). pp. 2-13.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
8MB

Abstract

A versenyképesség-kutatás egyik központi témája a versenyelőnyök meghatározásának és fenntarthatóságának vizsgálata. Két fő kutatási irány alakult ki: az egyik, a külső környezetre, az iparági elemzésre helyezi a hangsúlyt, a másik pedig, a vállalat belső tényezőit, erősségeit és gyengeségeit állítja a középpontba. A tanulmány az utóbbi elméleti irányzatot követve, a marketing helyzetét átfogóan vizsgáló kutatás- sorozat legújabb eredményeinek a marketing-erőforrásokra vonatkozó részleteit ismerteti. A Magyarországon folyó empirikus kutatásokban1 a marketing-erőforrásokat a marketingeszközök és -képességek jelenítik meg. A mérésükre kifejlesztett skála tesztelésére a kutatásokhoz csatlakozó országok között Magyarországon is sor került. A közgazdasági irányból megközelített erőforrás-alapú vállalatelméletre támaszkodva kimutatják, hogy a marketing-erőforrások koncepcionális rendszerezése empirikusan is helytálló. A skála megbízhatóságát különböző elemzési módszerekkel bizonyítják.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:empirikus elemzés, marketing, stratégiai vezetés, vállalati stratégia
Subjects:Marketing
Management, business policy, business strategy
ID Code:4596
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:28 Jan 2020 15:04
Last Modified:28 Jan 2020 15:04

Repository Staff Only: item control page