Corvinus
Corvinus

Érték az üzleti stratégiákban - a porteri koncepciók és változásai

Czakó, Erzsébet (2003) Érték az üzleti stratégiákban - a porteri koncepciók és változásai. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 34 (5). pp. 3-9.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
5MB

Abstract

A szerző az üzleti stratégiák, korábbi szóhasználattal a versenystratégiák szempontjából veszi sorra, hogy mit ért értéken (value-n). Azért választotta ezt a témát, mert ezen a ponton lát kapcsolatot a közgazdaságtan (különösen annak mikroökonómia ága, a „theory of industrial organization”) és a gazdaságtan között. Ez a megközelítés nagymértékben Michael Porter nevéhez és munkáihoz (különösen Porter 1980/ 1993, valamint részben 1985) kötődik. A következőkben az alábbi három témakört érinti. Az első: mitől értékes egy üzleti stratégia? Azaz milyen legáltalánosabb cél szempontjából kell optimalizálni az üzleti stratégiákat. Ez a teória olyan előföltevésen nyugszik, amiről Michael Porter művei igen keveset mondanak. A második: hogyan tartható fenn a sikeres, „értékes” üzleti stratégia? Porter vezette be a verseny- előny fogalmát, aminek azóta hihetetlen irodalma támadt, és a mikroökonómia, különösen az ipari szervezetek elmélete is igen sokat foglalkozik vele. Végül a vállalati érték értelmezéséről szól, ráirányítva a figyelmet a Porter által megfogalmazott koncepciók néhány elméleti és gyakorlati problémájára.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:közgazdasági elméletek, mikroökonómia, piaci verseny, szervezetelmélet, vállalati stratégia
Subjects:Management, business policy, business strategy
ID Code:4618
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:30 Jan 2020 11:20
Last Modified:30 Jan 2020 11:20

Repository Staff Only: item control page