Corvinus
Corvinus

Stratégia és a vállalatközi kapcsolatok

Pecze, Krisztina (2003) Stratégia és a vállalatközi kapcsolatok. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 34 (6). pp. 2-16.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
12MB

Abstract

Ebben az írásban a stratégia versenyszempontú megközelítését a szerző olyan elemekkel egészítette ki, melyek a vállalatok közötti együttműködések stratégiai jelentőségét hangsúlyozzák. Alapvető különbségként kiemeli, hogy míg a porteri megközelítés az egyedül versengő vállalatokra vonatkozik iparági kontextusukat vizsgálva, addig itt a vállalati kapcsolatok és az általuk kialakított hálózatok stratégiai összefüggései jelentik az értelmezés alapegységét. Ebből adódóan azonos és eltérő elemeket is találunk a két koncepcióban. A piaci és iparági általános jellemzők azonosak, míg a két koncepció elemzési keretében vannak eltérések.

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:gazdasági kapcsolatok, piaci verseny, stratégiai szövetségek, vállalati stratégia
Subjects:Management, business policy, business strategy
ID Code:4626
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:30 Jan 2020 13:54
Last Modified:30 Jan 2020 13:54

Repository Staff Only: item control page