Corvinus
Corvinus

Strukturális egyenlőségek modellezésének gyakorlati alkalmazása egy autókereskedelemre vonatkozó elégedettség-lojalitás kutatásban

Sugatagi, Gábor and Szántó, Szilvia (2003) Strukturális egyenlőségek modellezésének gyakorlati alkalmazása egy autókereskedelemre vonatkozó elégedettség-lojalitás kutatásban. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 34 (9). pp. 47-63.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
11MB

Abstract

A Strukturális Egyenlőségek Modellje (SEM) olyan módszer, amely hatékonyan magába foglalja a standard többváltozós elemzések egész skáláját, beleértve a regresszió-analízist, a faktor- vagy varian- ciaelemzést. A módszer lényege, hogy mérhető dolgok bázisán megkísérel becsléseket készíteni a nem mérhető tényezőkre. A marketingkutatás számára a SEM lehetőséget teremt a piaci viselkedés hipotéziseken keresztüli modellezésére és tesztelésére vagy a modellek statisztikai igazolására. A cikk célja a fogyasztói elégedettséget meghatározó tényezők, valamint az elégedettség és a lojalitás közötti kapcsolat, illetve a vevői hűség következményeinek (pl. újravásárlás, továbbajánlás, márkaváltás stb.) vizsgálata a magyar autókereskedelemben. Központi kutatási kérdése, hogy az elégedettség és a lojalitás közötti - általában erősnek vélt - kapcsolatot vajon milyen tényezők gyengíthetik. Tehát mi térítheti el az elégedett fogyasztót az újravásárlástól?

Item Type:Article
Uncontrolled Keywords:esettanulmány, fogyasztói magatartás, gépkocsi, gépkocsiipar, kvantitatív módszerek, Magyarország, marketing, modellek, értékesítés
Subjects:Marketing
ID Code:4669
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:05 Feb 2020 10:33
Last Modified:05 Feb 2020 10:33

Repository Staff Only: item control page